Docker و Docker Compose اجزای اصلی برای جامعه خود میزبان لینوکس هستند که به نصب آسان برنامه‌هایی که می‌توانند سایت‌ها و خدمات شما را اجرا کنند اجازه می‌دهند. نصب نسخه های پایدار Docker و Docker Compose ساده است. در اینجا نحوه نصب آنها بر روی هر پلتفرم لینوکس آورده شده است.

قبل از شروع، مطمئن شوید که تمام بسته های سیستم لینوکس شما به روز هستند. سپس یک پنجره ترمینال جدید باز کنید. Docker Compose یک راه آسان برای مدیریت کانتینرهای Docker است، بنابراین منطقی است که ابتدا باید Docker را نصب کنید. دستور دقیق بسته به توزیع شما متفاوت است.

اگر از دبیان یا اوبونتو استفاده می کنید:

sudo apt install docker.io

برای نصب در فدورا:

sudo dnf install docker

اگر از Arch (BTW) استفاده می کنید:

sudo pacman -S docker

Docker اکنون بر روی سیستم شما نصب شده است. شروع کنید و آن را فعال کنید:

sudo systemctl start docker
sudo systemctl enable docker

اکنون کاربر خود را به گروه docker اضافه کنید:

sudo usermod -aG docker username

عضویت شما در گروه docker فوراً اعمال نخواهد شد. قبل از اینکه کاربر بتواند بدون استفاده از sudo از Docker استفاده کند، باید از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید. نصب Docker Compose به همین سادگی است.

برای فدورا:

sudo dnf install docker-compose

در مورد دبیان و مشتقات آن:

sudo apt install docker-compose

کاربران آرچ لینوکس می توانند اجرا کنند:

sudo pacman -S docker-compose

این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. اکنون هم Docker و هم Docker Compose را روی رایانه یا سرور لینوکس خود نصب کرده‌اید، و آماده اجرای پروژه‌هایی مانند PiGallery2 هستید. Docker و Docker Compose یک راه حل فوق العاده ساده برای دانلود و اجرای هزاران پروژه مختلف همراه با تمام وابستگی های آنها ارائه می دهند. اگرچه Docker Compose اغلب برای پروژه های تحت وب استفاده می شود، پروژه های لوکال زیادی نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *