لازم نیست به شما بگوییم که گوشی های هوشمند در طول سال ها بزرگتر شده اند. برای شرکتی مانند کورنینگ که مشکلی ایجاد کرد؛ هرچه قطر صفحه نمایش بلندتر باشد، هنگامی که به ناچار گوشی خود را تکان می دهید و آن را روی زمین می اندازید، استرس بیشتری به شیشه وارد می شود.

این بدان معناست که برای همگام شدن با تغییرات در طراحی گوشی های هوشمند، باید فرمول شیشه ای سخت خود را بهبود بخشد. چند سال پیش ویکتوس را معرفی کرد، سپس یک نسخه پلاس در سال 2021 آمد و اکنون نوبت به دنباله، گوریلا گلکس ویکتوس 2 رسیده است. کف صاف (احتمالاً فرش شده) خانه شما خطر چندانی برای تلفن هوشمند مدرن ندارد. با این حال، سطوح ناهموار بیرون موضوع دیگری است. اگر شیشه به اندازه کافی سفت نباشد، آسفالت می تواند صفحه نمایش را کاملاً خراشیده کند.

این هدف کورنینگ با این نسل از GG Victus – بتن بود. این ترکیبی از سیمان، شن و سنگ است و یکی از آن سنگ‌ها می‌تواند واقعاً روز شما را خراب کند اگر تلفنتان را بیاندازید. بتن زبرتر از آسفالت است، این شرکت از کاغذ سنباده 80 برای تقریبی بتن در مقایسه با 180 سنگ برای آسفالت استفاده می کند. ترکیب مواد با اندازه‌های متفاوت سطحی ناهموار ایجاد می‌کند، بنابراین یک تکه سنگریزه که کمی بیرون زده می‌تواند تمام نیروی ضربه را در یک نقطه متمرکز کند. کاشی های کف صافی که ممکن است در خانه داشته باشید نیرو را پخش می کنند، که واقعاً احتمال شکستن شیشه را کاهش می دهد.

کورنینگ با استفاده از ماشین‌آلات آزمایشگاهی برای اجرای آزمایش‌ها، ویکتوس 2 را توسعه داد که می‌تواند از سقوط یک متری روی بتن دوام بیاورد. اگر روی آسفالت راه می‌روید، شیشه می‌تواند از ارتفاع 2 متری در امان بماند. همانطور که اشاره کردیم، گوشی های بزرگتر یک مشکل هستند و نه تنها به دلیل قطر صفحه نمایش بزرگتر، تلفن ها نیز سنگین تر شده اند – طبق گفته کورنینگ، یک گوشی هوشمند متوسط امروزی 10 درصد بزرگتر و 15 درصد سنگین تر از گوشی چهار سال پیش است. وزن بیشتر برابر است با نیروی بیشتر در هنگام برخورد تلفن با زمین و این موضوع را تشدید می کند.

با ویکتوس، این شرکت معتقد است که تعادل خوبی بین عملکرد سقوط و مقاومت در برابر خراش پیدا کرده است. با Victus 2 عملکرد افت روی سطوح ناهموار با حفظ مقاومت در برابر خراش حفظ شده است. انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمندی که با گوریلا گلس ویکتوس 2 تزیین شده‌اند در چند ماه آینده وارد بازار شوند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *