موبایل و تبلت

پایان دوران “حالت هواپیما”: اکنون می توان از موبایل ها در پرواز استفاده کرد

عصر جدیدی در سفرهای هوایی آغاز می شود؛ همانطور که می دانید استفاده از تلفن همراه در طول پرواز تا به امروز بسیار محدود بود. مسافران و خدمه پرواز باید دستگاه های خود را در حالت هواپیما قرار می دادند یا آنها را به طور کامل خاموش می کردند. این امر باعث ایجاد مشکلاتی در پروازهای طولانی مدت شد و مردم را مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای استفاده از وای فای کرد. با این حال، قوانین در نهایت با فناوری های جدید تغییر می کنند. مسافران خطوط هوایی در اتحادیه اروپا (EU) به زودی می توانند از گوشی های خود به طور کامل در آسمان استفاده کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال 2008 باندهای فرکانسی خاصی را برای هواپیماها رزرو کرد و به برخی از خدمات اجازه داد تا دسترسی به اینترنت را در هوا ارائه دهند. متأسفانه این سرویس هم کند و هم گران است. تنها راه جایگزین برای مسافران این بود که دستگاه های خود را در حالت هواپیما (Airplane Mode) قرار دهند. با این حال، قوانین تغییر می کند. مسافران خطوط هوایی کشورهای اتحادیه اروپا در طول پرواز نیازی به قرار دادن تلفن های خود در حالت هواپیما نخواهند داشت.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تصمیم گرفته است قانون «حالت هواپیما» را حذف کند. آخرین مهلت کشورهای عضو برای در دسترس قرار دادن باندهای فرکانسی 5G برای هواپیماها 30 ژوئن 2023 است. این بدان معنی است که افراد می توانند از همه ویژگی های تلفن خود در اواسط پرواز استفاده کنند – امکان برقراری تماس و برنامه های پر داده که موسیقی و ویدیو را پخش می کنند. به گفته کمیسیون اروپا، سیستم جدید می‌تواند از سرعت دانلود بسیار سریع‌تر ارائه شده توسط 5G استفاده کند و بیش از 100 مگابیت در ثانیه باشد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا