یادگیری نحوه تبدیل یک ویدیو به GIF مزایای زیادی دارد که قابل توجه ترین آن کاهش حجم فایل در مقایسه با فرمت ویدیویی است. در حالی که برخی از دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها دارای نرم‌افزاری هستند که می‌توانند به طور خودکار یک ویدیو را به GIF تبدیل کنند، چند ابزار آنلاین وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تبدیل یک ویدیو به یک GIF شامل استفاده از فشرده سازی داده بدون اتلاف Lempel-Ziv-Welch است. این یک محدودیت رنگ دارد که می تواند منجر به خروجی با کیفیت پایین تر شود. با این حال، ارزش کاهش اندازه را دارد، زیرا زمان بارگذاری سریع‌تر و پخش بهتر را امکان‌پذیر می‌کند و قالب را به انتخابی بهینه برای اشتراک‌گذاری محتوا تبدیل می‌کند.

برخی از محبوب ترین ابزارهای آنلاین برای تبدیل ویدیوها به GIF عبارتند از: Imgur، Giphy، Makeagif، Convertio و Ezgif. تعدادی از این موارد همچنین شامل سایر ویژگی‌های مفید برای کار با فیلم‌ها، تصاویر و سایر فرمت‌های رسانه هستند.

1. Imgur

Imgur یک وب سایت میزبانی آنلاین تصویر و ویدیو است که هر ماه بیش از 250 میلیون کاربر دارد. وقتی صحبت از تبدیل ویدیوها به GIF می شود، اگرچه کارآمد بوده، اما کمی محدود است. به خاطر داشته باشید که فقط از URLهای ویدیو تبدیل می شود، به این معنی که نمی توانید ویدیوها را مستقیماً برای تبدیل در سایت آپلود کنید.

برای استفاده از این ابزار، Imgur را در مرورگر باز کنید. در بالای صفحه، روی فلش رو به پایین کلیک کنید و Video to GIF را کلیک کنید. URL خود را در قسمت متن قرار دهید و روی ارسال کلیک کنید. Imgur راهی سریع برای تبدیل و ذخیره ویدیوی شما به عنوان GIF برای محتوایی که آنلاین پیدا می کنید ارائه می دهد.

2. Giphy

Giphy یک پلتفرم میزبانی رسانه بوده که بیشتر به خاطر مجموعه گسترده ای از GIF های قابل استفاده در طیف گسترده ای از پلتفرم ها شناخته شده است. به احتمال زیاد Giphy را در اسلک، واتس اپ و حتی در صفحه کلید داخلی سیستم عامل خود دیده یا از آن استفاده کرده اید.

برای استفاده از ابزار تبدیل Giphy، از وب سایت در یک مرورگر بازدید کنید. سپس روی Create در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید با آپلود یک ویدیو در سایت یا وارد کردن یک URL در قسمت متن زیر هر URL، یک GIF ایجاد کنید. Giphy از فرمت های MP4، MOV، WebM برای آپلود ویدیو پشتیبانی می کند.

3. Makeagif

Makeagif پلتفرمی است که بیشتر بر روی تبدیل محتوا از چندین منبع به GIF تمرکز دارد. سایت روند را ساده می کند. ابتدا وب سایت را در مرورگر باز کنید. سپس، می‌توانید روی نماد همبرگر در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید یا یک GIF در مرکز بالای صفحه ایجاد کنید. در مرحله بعد، می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • Pictures to GIF
  • YouTube to GIF
  • Facebook to GIF
  • Video to GIF
  • Webcam to GIF

در این حالت، برای تبدیل یک ویدیو، روی Video to GIF کلیک کنید. در اینجا، می توانید یک ویدیو را از دستگاه خود آپلود کنید یا URL ویدیو را در قسمت متن کپی و جایگذاری کنید. Makeagif از فرمت های ویدویی MP4، AVI، MOV، WebM، FLV پشتیبانی می کند. اگر به نحوه تبدیل یک ویدیو به GIF علاقه مند هستید، به خصوص اگر روی سیستم شما باشد و باید آپلود شود، Makeagif یک انتخاب عالی است.

4. Convertio

Convertio سایتی است که به تبدیل انواع فرمت های فایل از جمله صدا، ویدیو، تصاویر، اسناد و فونت ها و غیره اختصاص یافته است. طبق گفته Convertio، بیش از 25600 تبدیل بین بیش از 300 فرمت فایل مختلف را پشتیبانی می کند. استفاده از ابزار تبدیل ویدیوها به GIF ساده است. در ادامه نحوه استفاده از Convertio به شرح زیر است:

سایت Convertio را در مرورگر باز کنید. روی Choose Files کلیک کنید. ویدیویی را که می‌خواهید آپلود کنید انتخاب کنید. روی نماد … در سمت راست کلیک کنید و GIF را انتخاب کنید. روی Convert کلیک کنید و یک لحظه صبر کنید. روی Download کلیک کنید. Convertio یکی دیگر از گزینه های عالی برای تبدیل ویدیوی شما به یک GIF متحرک است.

5. Ezgif

Ezgif یک ابزار ویرایش آنلاین است که بر اساس ایجاد و اصلاح GIF ساخته شده است. می توانید از آن برای تغییر اندازه، برش، تقسیم، بهینه سازی و حتی برش GIF استفاده کنید. همچنین دارای یک ابزار ویدیو به GIF است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

می‌توانید فایل‌ها را از دستگاه خود آپلود کنید یا نشانی‌های وب را در قسمت متن آن جای‌گذاری کنید. برای آپلود ویدیو، Ezgif از فرمت های MP4، WebM، AVI، MPEG، FLV، MOV، 3GP پشتیبانی می کند. برای تبدیل ویدیو به گیف، Ezgif را در مرورگر باز کنید. روی Video to GIF کلیک کنید. Choose File را انتخاب کنید و روی آپلود ویدیو کلیک کنید.

پارامترهای ارائه شده توسط Ezgif را بررسی کنید و سپس روی Make a GIF کلیک کنید. استفاده از Ezgif یکی از ابزارهای جامع‌تر برای تبدیل فایل است که با انواع مختلفی از فایل‌ها کار می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *