موبایل و تبلت

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8200 با سرعت 3.1 گیگاهرتز و رهگیری پرتو معرفی شد

مدیاتک امروز از تراشه جدیدش به نام دایمنسیتی 8200 معرفی کرد که تجربه سطح پرچمدار را برای گوشی های هوشمند پریمیوم به ارمغان می آورد. این تراشه براساس لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده و دارای ویژگی HyperEngine 6.0 است که از Vulkan SDK برای رهگیری پرتو در بازی، بهبود FPS و بهینه‌سازی منابع هوشمند پشتیبانی می‌کند.

دایمنسیتی 8200 اولین محصول مدیاتک از این سری است که یک هسته پردازشی “بزرگ” Cortex-A78 در 3.1 گیگاهرتز داشته و سه هسته دیگر با سرعت 3.0 گیگاهرتز برای عملکرد و چهار Cortex-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز برای کارایی به آن ملحق می شود. بخش پردازش گرافیک نیز Mali-G610 MC6 برعهده دارد.

مدیاتک پشتیبانی از دوربین و Imagiq 785 ISP بهبود یافته را به ارمغان آورد، اما تغییرات بزرگ نسبت به پیشینیان توسط پردازنده قدرتمندتر ایجاد شده است. این به HyperEngine مجموعه ای از ویژگی های اختصاص داده شده برای بهبود عملکرد بازی در گوشی های هوشمند در قلمرو پرچمداران قاتل را می دهد.

دستگاه‌های با دایمنسیتی 8200 این شانس را خواهند داشت که به‌طور هوشمندانه‌ای نرخ تازه‌سازی را هنگام روشن شدن یک بازی تطبیق دهند (تراشه به‌طور خودکار با توجه به نرخ فریم تنظیم می‌شود). از نظر قابلیت اتصال، تراشه جدید اتصال دوگانه 5G، Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3 و سرعت downlink را از نسل های قبلی خود به ارث برده است. حداکثر نرخ تازه‌سازی تا حدودی کمی افزایش یافته است، اما هنوز این به تولیدکنندگان بستگی دارد که واقعاً این ویژگی را در تلفن‌های هوشمند خود فعال کنند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا