برای دهه‌ها، خودروسازان تمام ابزار دقیق خود را زیر فرمان قرار داده‌اند و در نتیجه رانندگان باید چشم‌های خود را از جاده بردارند تا سرعت و سطح بنزین مربوطه را ببینند. با این حال، BMW با صفحه نمایش پانورامیک ویژن جدید خود به دنبال رساندن این داده های مهم به سطح چشم است. این شرکت یک نمایشگر هدآپ را معرفی کرده که تمام عرض شیشه جلو را پوشش می دهد تا تمام اطلاعات مورد نیاز رانندگان و مسافران را بدون چشم پوشی از جاده ارائه دهد.

به عنوان راننده، می‌توانید آنچه را که می‌خواهید در صفحه نمایش پانورامیک ویژن مشاهده کنید، با گزینه‌هایی از جمله سرعت، زمان و پخش آهنگ فعلی انتخاب کنید. این نمایشگر از نورهای واضح و روشن برای نمایش اطلاعات به وضوح در پس زمینه تاریک استفاده می کند. بی‌ام‌و برای اولین بار با معرفی کانسپت i Vision Dee در نمایشگاه CES 2023 در ژانویه به یک هدآپ نمایشگر جدید اشاره کرد. با این حال، در آن تکرار، اطلاعات به صورت دیجیتالی درست روی شیشه جلو ظاهر شد.

در مقابل، صفحه نمایش Panoramic Vision یک لبه برآمده بوده که در پایین شیشه جلو تعبیه شده است. هنوز صحبتی در دست نیست که آیا هر یک از ویژگی های دیگر نشان داده شده در i Vision Dee به زودی راهی تولید خواهد شد یا خیر. نمایشگر پانورامیک ویژن در اولین مدل‌های NEUE KLASSE (یا کلاس جدید) – طیف وسایل نقلیه باتری و موتور الکترونیکی BMW – از سال 2025 شروع به کار خواهد کرد. به گفته BMW، ویژگی‌های اضافی BMW iDrive در NEUE KLASSE گنجانده خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *