فناوری

انویدیا و مدترونیک در حال ساخت یک ابزار آندوسکوپی با هوش مصنوعی هستند

انویدیا تلاش های خود را برای مبارزه با سرطان با استفاده از هوش مصنوعی عمیق تر می کند. سازنده GPU در حال همکاری با مدترونیک است تا هوش مصنوعی را در ابزار آندوسکوپی GI Genius بسازد.

این دو از سخت افزار IGX انویدیا و پلتفرم پزشکی Holoscan برای کمک به شناسایی پولیپ هایی که می توانند منجر به سرطان روده بزرگ شوند، استفاده خواهند کرد. این شرکت ها می گویند که پزشکان بهبود تصاویر تشخیصی “با هوش مصنوعی” دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود اولین سیستم‌های GI Genius که با فناوری انویدیا ساخته شده‌اند، اواخر امسال عرضه شوند.

این دستگاه می‌تواند از طیف وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند و Medtronic شرط می‌بندد که استفاده از پلتفرم Clara انویدیا می‌تواند به توسعه الگوریتم‌هایی برای روش‌های پزشکی بلادرنگ کمک کند. این خبر همزمان با گسترش سرویس BioNeMo Cloud انویدیا منتشر می‌شود که به کمک هوش مصنوعی مولد به کشف دارو کمک می‌کند.

پیشنهاد جدید به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی (و کنترل استنتاج) مورد استفاده برای توسعه پروتئین‌های درمانی جدید و در غیر این صورت زمینه‌هایی مانند زیست‌شناسی و شیمی را ارتقا می‌دهد. انویدیا ادعا می کند که محققان می توانند یکی از زمان برترین فرآیندهای خط لوله خود را سرعت بخشند. این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که گوگل از فناوری هوش مصنوعی برای درمان سرطان و تشخیص اولتراسوند رونمایی کرد.

سایر غول‌های فناوری در سال‌های اخیر بیشتر از فعالیت‌های هوش مصنوعی خود را به مراقبت‌های بهداشتی اختصاص داده‌اند. اینتل با Penn Medicine در زمینه هوش مصنوعی برای شناسایی تومورهای مغزی شریک شد، در حالی که مایکروسافت قصد داشت سرعت تشخیص سرطان دهانه رحم را افزایش دهد و بخشی از بار را از پزشکان پرکار بردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا