فناوری

معرفی AI Foundations، سرویس ابری قابل تنظیم Gen-AI انویدیا

عصر هوش مصنوعی سازمانی در ماه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. شیفتگی عمومی به ChatGPT از زمان انتشار آن در نوامبر گذشته، دریچه‌های مورد علاقه شرکت‌ها را گشوده و باعث شده است تا هر نهاد فناوری بزرگی با گنجاندن ویژگی‌های هوش مصنوعی در محصولات موجود خود، ادعای خود را در این بازار رو به رشد به اشتراک بگذارد.

شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل، مایکروسافت، متا و بایدو در حال حاضر مدل‌های زبان بزرگ (LLM) خود را برای تسلط بر بازار دنبال می‌کنند، در حالی که بقیه، از Adobe و AT&T گرفته تا BMW و BYD، برای یافتن کاربردهایی برای فناوری انقلابی تلاش می‌کنند. جدیدترین ارائه خدمات ابری انویدیا، AI Foundations، به کسب و کارهایی که وقت و پول کافی ندارند، این امکان را می‌دهد تا مدل‌های خود را از ابتدا تا “برای ساخت، پالایش و به کارگیری مدل‌های زبان بزرگ سفارشی و مدل‌های هوش مصنوعی مولد که با داده‌های اختصاصی خود آموزش داده شده و برای وظایف منحصر به فرد دامنه خاص خود ایجاد شده‌اند”، توسعه دهند.

این مدل ها عبارتند از NeMo، موتور تولید متن به تصویر انویدیا و رقیب DALL-E 2؛ BioNemo، یک چنگال متمرکز بر کشف دارو و مولکول از مدل NeMo که برای جامعه تحقیقات پزشکی ساخته شده است؛ و Picasso، یک هوش مصنوعی که قادر به تولید تصاویر، ویدیو و “برنامه های سه بعدی … برای افزایش بهره وری برای خلاقیت، طراحی و شبیه سازی دیجیتال” است. NeMo و Picasso هر دو بر روی پلتفرم جدید DGX Cloud NVIDIA کار می کنند و در نهایت از طریق یک پورتال آنلاین قابل دسترسی خواهند بود.

این سرویس‌های مبتنی بر ابر سازمانی به‌عنوان الگوهای خالی عمل می‌کنند که شرکت‌ها می‌توانند پایگاه داده‌های خود را برای آموزش به‌طور خاص در آن‌ها قرار دهند. بنابراین، در حالی که چیزی مانند هوش مصنوعی Bard گوگل بر روی داده‌های موجود در سراسر اینترنت برای ارائه پاسخ تولید شده آموزش دیده، هوش مصنوعی انویدیا به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از داده‌های اختصاصی خود، یک LLM با سبک مشابه را برای نیازهای خاص خود تنظیم کنند. این مدل ها را می توان با 8 تا 530 میلیارد پارامتر آموزش داد که بیش از سه برابر 185 میلیارد پارامتر GPT-3.5 ارائه شده است.

BioNeMo، از همان زیربنای فنی خود NeMo استفاده می کند، اما به طور کامل برای کشف دارو و مولکول طراحی شده است. در روز سه‌شنبه، Bio NeMo، “محققان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های هوش مصنوعی مولد را روی داده‌های اختصاصی خود تنظیم کنند و استنتاج مدل هوش مصنوعی را مستقیماً در یک مرورگر وب یا از طریق APIهای ابری جدید اجرا کنند که به راحتی در برنامه‌های موجود ادغام می‌شوند”.

شش مدل از جمله DeepMind’s AlphaFold2، Meta AI’s ESM2 و ESMFold مدل های پیش بینی ProtGPT-2، DiffDock و MoFlow در هنگام عرضه در دسترس خواهند بود. به گفته این شرکت، ترکیب مدل های پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی به کاهش زمان آموزش “پنج مدل سفارشی برای غربالگری و بهینه سازی مولکول ها” با استفاده از داده های اختصاصی Amgen روی آنتی بادی ها از سه ماه معمول به چهار هفته کمک کرد. انویدیا همکاری مشابهی را با Shutterstock نیز اعلام کرد. این سایت عکاسی از Picasso برای تولید اشیاء سه بعدی از پیام های متنی به عنوان یک ویژگی جدید در Creative Flow استفاده خواهد کرد و قصد دارد آن را در Turbosquid.com و پلتفرم آتی Omniverse NVIDIA ارائه دهد.

انویدیا همچنین با Adobe به عنوان بخشی از Content Authenticity Initiative همکاری کرده که به دنبال افزایش شفافیت و مسئولیت پذیری در فرآیند آموزش هوش مصنوعی مولد است. پیشنهادات CAI شامل فهرست “آموزش ندهید”، شبیه به robot.txt، اما برای تصاویر و محتوای چندوجهی، و برچسب‌های مبدأ دائمی است که نشان می‌دهد آیا یک قطعه از هوش مصنوعی تولید شده یا خیر. این دو شرکت همچنین اعلام کرده‌اند که قصد دارند بسیاری از ویژگی‌های پیکاسو را مستقیماً در مجموعه نرم‌افزارهای ویرایش Adobe شامل Photoshop، Premiere Pro و After Effects قرار دهند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا