نرم افزار و اینترنت

رفع باگ 5 ساله ویندوز دیفندر که بر عملکرد فایرفاکس تأثیر می‌گذاشت

پس از پنج سال انتظار طولانی، مایکروسافت بالاخره یک باگ در Windows Defender را که باعث استفاده زیاد از CPU در زمان باز بودن فایرفاکس می‌شد، برطرف کرد. این مشکل از ماه می 2018 بر کاربران تأثیر گذاشته بود و تنها به ویندوز 11 محدود نمی شد، بلکه در سیستم های ویندوز 10 نیز رایج بود.

این مشکل زمانی به وجود آمد که فایرفاکس در حال اجرا بود و باعث شد تا Windows Defender’s Antimalware Executable (Msmpeng.exe) فعال و افزایش قابل توجهی در استفاده از CPU شود. کاربران گزارش دادند که رایانه‌های آنها هنگام استفاده از مرورگر عقب می‌افتد و مشخص شد که این مشکل به فایرفاکس محدود می‌شود، زیرا بر سایر مرورگرها مانند کروم و اج تأثیری نمی‌گذارد.

بررسی‌ها نشان داد که محافظت بلادرنگ Windows Defender دلیل اصلی آن بوده و چندین بار VirtualProtect را فراخوانی کرده است. مهندسان موزیلا با تیم مایکروسافت برای رسیدگی به این مشکل کار کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که تماس‌ها با VirtualProtect به طور غیرعادی زیاد بوده و منجر به مشکل عملکرد شده است. غیرفعال کردن JIT در about:config مشکل را کاهش داد اما مشکل استفاده از CPU را به طور کامل حل نکرد.

مایکروسافت با انتشار نسخه بتای موتور دیفندر (1.1.20200.2) این اشکال را برطرف کرد که آزمایش شد و بعداً به کانال پایدار تعاریف آنتی ویروس منتقل شد. نمودار مقایسه ای به اشتراک گذاشته شده توسط مهندس موزیلا، یانیس جوگلرت، کاهش تقریباً 75 درصدی در استفاده از CPU را در نتیجه اصلاح نشان می دهد. این باگ در به‌روزرسانی مارس 2023 (در 4 آوریل منتشر شد) اصلاح شد که شماره نسخه برنامه را به 4.18.2302.x رسانده و موتور را به نسخه 1.1.20200.4 به‌روزرسانی می‌کند. این اصلاح همچنین برای کاربران ویندوز 7 و 8.1 در حال اجرا است، حتی اگر آنها تحت تأثیر این مشکل نباشند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا