آموزش

نحوه نصب کد ویژوال استودیو روی آرچ لینوکس

آرچ لینوکس ممکن است به اندازه همتای مبتنی بر دبیان خود، اوبونتو، کاربر پسند نباشد. با این وجود، از شهرت قابل توجهی از سوی کاربران پیشرفته برخوردار است، که دوست دارند کمی بیشتر بر سیستم عامل خود کنترل داشته باشند. اگر استعداد نوشتن کد دارید، ممکن است با Visual Studio Code به خوبی آشنا باشید. VS Code با پلاگین‌های فانتزی و ویژگی‌های کاربردی متنوع، مردم را خوشحال می‌کند. در این مقاله به نحوه نصب کد ویژوال استودیو در آرچ لینوکس خواهیم پرداخت.

اولین، رایج ترین و موثرترین روش نصب Visual Studio Code با استفاده از Pacman است. دستورات Pacman کاملاً ساده هستند و روی همه توزیع‌های مبتنی بر آرچ، از جمله آرچ لینکوس، مانجارو و سیستم عامل ابتدایی کار می‌کنند.

1. Visual Studio Code را با استفاده از Pacman نصب کنید

برای نصب VS Code در Arch Linux با استفاده از Pacman، اجرا کنید:

sudo pacman -S code

برای حذف بسته VS Code از دستور زیر استفاده کنید:

sudo pacman -R code

برای نصب Visual Studio Code از Arch User Repository (AUR)، از yay استفاده کنید:

yay -S visual-studio-code-bin

2. Visual Studio Code را از AUR نصب کنید

ابتدا باید yay را روی سیستم خود نصب کنید تا دستور بالا اجرا شود. همچنین می‌توانید نسخه توسعه‌دهنده VS Code را با دستور زیر نصب کنید:

yay -S code-git

زمانی که از شما خواسته شد نوع نصب را با تایپ 4، نسخه پیش فرض را انتخاب کنید. می‌توانید دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا بسته را طبق نیاز خود ادامه دهید و نصب کنید. این دستور تمام وابستگی های لازم را بر روی دستگاه شما نصب می کند و چند عملکرد حیاتی را انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که Visual Studio Code به خوبی اجرا می شود. می‌توانید کد ویژوال استودیو را مستقیماً با باز کردن آن از منوی برنامه‌ها یا از خط فرمان با تایپ کد اجرا کنید.

برای حذف بسته Visual Studio Code AUR و وابستگی های نصب شده آن، اجرا کنید:

yay -R visual-studio-code-bin
yay -R code-git

زمانی که سیستم از شما درخواست تایید کرد، y و سپس Enter را تایپ کنید.

3. آرچ لینوکس را از رابط کاربری گرافیکی نصب کنید

برای نصب Visual Studio Code به صورت گرافیکی، برنامه Software را از منوی برنامه ها اجرا کنید. Visual Studio Code را در نوار جستجو جستجو کنید. روی نتیجه مربوطه کلیک کنید و سپس دکمه Install را بزنید. دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل نصب دنبال کنید.

اگر نمی‌توانید برنامه‌ای به نام Software پیدا کنید، سایر برنامه‌های مشابه مانند Software Manager را جستجو کنید. محیط دسکتاپ شما باید دارای یک مدیر نرم افزار گرافیکی باشد که بتوانید از آن برای نصب برنامه ها استفاده کنید. برای حذف بسته پس از اتمام کار، به بخش برنامه های نصب شده بروید، VS Code را پیدا کنید و بر روی نماد Uninstall یا Trash کلیک کنید.

4. Visual Studio Code را از Snap Store نصب کنید

یکی دیگر از راه ها برای نصب Visual Studio Code در آرچ لینوکس، از اسنپ استور است. می توانید بسته اسنپ Visual Studio Code را با صدور دستور زیر نصب کنید:

sudo snap install code --classic

قبل از اجرای دستور بالا مطمئن شوید که روی سیستم خود نصب کرده اید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا