نرم افزار و اینترنت

معرفی اپرا آریا: تجربه مرورگر جدید با هوش مصنوعی یکپارچه

اپرا قدم بعدی را با هوش مصنوعی برمی دارد و Aria را معرفی می کند، هوش مصنوعی مرورگر جدیدی که از فناوری GPT OpenAI بهره می برد. آریا هم اکنون از طریق مرورگر Opera One این شرکت برای دسکتاپ و همچنین در نسخه بتای مرورگر خود برای اندروید در دسترس است. مرورگر اپرا به دلیل اینکه یکی از بهترین مرورگرهای موجود است، اما این ویژگی جدید واقعاً می‌تواند آن را برتری دهد.

به گفته اپرا، هوش مصنوعی مرورگر جدید به کاربران این امکان را می دهد که “خلاقیت و بهره وری خود را افزایش دهند”. هوش مصنوعی جدید مبتنی بر زیرساخت “Composer” خود است که از قدرت GPT OpenAI بهره می‌برد. اپرا بیان می‌کند که Composer می‌تواند برای Aria برای ارتباط با سایر مدل‌های هوش مصنوعی نیز استفاده شود که به آن اجازه می‌دهد قابلیت‌های خود را در آینده گسترش دهد.

با انجام این کار، هوش مصنوعی جدید می‌تواند با یک کاربر مرورگر وب برای “جستجوی اطلاعات در وب، تولید متن یا کد یا پاسخ‌گویی به درخواست‌های مربوط به محصول” استفاده کند. اپرا همچنین بیان می‌کند که آریا “درباره کل پایگاه داده اسناد پشتیبانی اپرا آگاه است”، به این معنی که می‌تواند به هر سؤالی درباره محصولات یا خدماتش پاسخ دهد.

اکنون، این اولین بار نیست که اپرا با هوش مصنوعی آزمایش می کند. اپرا قبلا از فناوری ChatGPT استفاده کرده بود و یک سایدبار در مرورگر دسکتاپ خود برای دسترسی به اعلان های هوش مصنوعی را ارائه داد. بعداً در دسترسی اولیه، مرورگر جدیدی به نام Opera One منتشر شد که دارای طراحی ماژولار بود تا مرور را بصری‌تر کند و در عین حال از قدرت هوش مصنوعی از طریق ابزارها و ویژگی‌های جدید استفاده کرد. این مرورگر در حال استفاده کاملا روان به نظر می رسد و در اواخر سال جاری میلادی به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

آریا قطعه دیگری از پازل این شرکت است و اگرچه در حال حاضر فقط یک رابط چت است، اما این شرکت برنامه های بزرگی برای ادغام آن در نسخه های بعدی دارد. کسانی که کنجکاو هستند و مایلند آن را امتحان کنند می توانند با استفاده از Opera One که در بیش از 180 کشور در دسترس است به آن دسترسی داشته باشند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا