دوربین های دیجیتال

دوربین ولاگینگ فوجی فیلم X-S20 معرفی شد

فوجی فیلم در تلاش است تا با عرضه دوربین 26 مگاپیکسلی X-S20، یک دوربین تولید محتوا، سونی را در بازی خود شکست دهد. اگرچه بدنه ای مشابه و حسگر مشابه مدل قبلی خود یعنی X-S10 دارد، اما برخی از پیشرفت های عمده را از نظر کیفیت ویدیو و موارد دیگر ارائه می دهد. در عین حال، قیمت آن بسیار بیشتر از X-S10 در زمان عرضه است.

فوجی‌فیلم می‌گوید: “X-S20 واقعاً یک دوربین رویایی برای هر سازنده‌ای است که می‌خواهد عکس‌ها و ویدیوهای خود را به سطح بالاتری برساند، به ویژه برای کسانی که زندگی خود را مستند می‌کنند، به دنیا سفر می‌کنند یا داستان‌های خود را به صورت آنلاین پخش می‌کنند.”

با وجود اینکه دارای همان سنسور 26 مگاپیکسلی X-Trans نسل آخر X-S10 است، اما از پردازنده جدید X-Processor 5 این شرکت استفاده می کند. این به فوجی فیلم اجازه داد تا آخرین فناوری فوکوس خودکار هوش مصنوعی خود را با یادگیری عمیق نصب کند که سرعت را افزایش می‌دهد و به دوربین اجازه می‌دهد حیوانات، پرندگان، اتومبیل‌ها، موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌ها، قطارها، حشرات و پهپادها را مانند X-H2 و X-T5 شناسایی کند. به علاوه، می‌تواند همه آن‌ها را به‌طور خودکار شناسایی کند، بنابراین کاربر نیازی به انتخاب سوژه قبل از عکاسی ندارد.

این همچنین قدرت فیلمبرداری دوربین را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در جایی که X-S10 محدود به ویدیوهای 10 بیتی 4K 30p بود، X-S20 می‌تواند ویدیوهای گیت باز 6.2K 4:2:2 10-bit بگیرد که می‌توان آن را به هر فرمت افقی یا عمودی که می‌خواهید برش داد. همچنین می‌تواند DCI 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و ویدیوهای 1080/240p با سرعت بسیار آهسته را کنترل کند. علاوه بر این، از F-Log2 با حداکثر 13 توقف در محدوده دینامیکی (DR) پشتیبانی می کند، که در آن X-S10 به F-Log با توقف کمتر DR محدود شده بود.

به لطف پشتیبانی از کارت‌های سریع‌تر UHS-II، نرخ بیت 360 مگابیت بر ثانیه بسیار بالاتری را ارائه می‌کند، اگرچه هنوز تنها یک اسلات کارت وجود دارد. همچنین می‌توانید ویدیوهای 12 بیتی Apple ProRes و Blackmagic RAW را با کیفیت‌های 6.2K 30p و 5.2K/30p به صورت اکسترنال ضبط کنید. در نهایت، فوجی فیلم یک فن خنک کننده خارجی اختیاری ارائه می دهد که امکان فیلم برداری 6.2K را تا 80 دقیقه در مقایسه با 40 دقیقه بدون فن فراهم می کند.

محصول جدید فوجی فیلم دارای عملکرد اختصاصی “Vlog” است که به شما امکان دسترسی مستقیم به منوی لمسی vlogging را داده و عملکردهایی مانند حالت فوکوس اولویت محصول، فوکوس پس‌زمینه، ضبط با سرعت بالا، تشخیص چهره/چشم و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. مانند مدل‌های سری V سونی، حالت اولویت محصول تشخیص چهره/چشم را غیرفعال می‌کند، بنابراین دوربین روی محصولی که در جلوی آن قرار گرفته است فوکوس می‌کند، در حالی که فوکوس پس‌زمینه دیافراگم لنز را تا حد امکان باز می‌کند تا تاری پس‌زمینه بیشتر شود.

همچنین پشتیبانی از UVC/UAC جدید است که به دوربین اجازه می‌دهد مستقیماً به عنوان وب‌کم فقط با وصل کردن آن به رایانه خود کار کند. همچنین می‌توانید ویدیوهای 4K/60p را به صورت آنلاین با استفاده از OBS Studio پخش کنید. برای عکاسی، X-S20 می‌تواند با سرعت 8 فریم در ثانیه در حالت شاتر مکانیکی یا 20 فریم در ثانیه در حالت الکترونیکی عکسبرداری کند. بافر بیش از 1000 عکس JPEG یا فشرده شده RAW را در حالت مکانیکی بسیار بیشتر از قبل پشتیبانی می کند.

با این حال، برای تصاویر فشرده نشده RAW به 35 فریم محدود شده که تقریباً دو برابر X-S10 است. در حالت الکترونیکی، بافر می تواند 79 تصویر فشرده RAW را قبل از پر کردن، یا 28 عکس RAW فشرده نشده کنترل کند. مانند قبل، دارای تثبیت کننده درون بدنه 5 محوره است، اگرچه فوجی فیلم با لنزهای پشتیبانی شده، قدرت را از شش استاپ به هفت استاپ افزایش داده است. همچنین دارای صفحه نمایش 3 اینچی کاملاً مفصلی است که وضوح آن از 1.04 میلیون به 1.84 میلیون نقطه افزایش یافته است. منظره یاب الکترونیکی OLED دارای وضوح 2.36 میلیون نقطه و بازخوانی 100 فریم در ثانیه است.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به پورت‌های میکروفون/هدفون و HDMI اشاره کرد و بله، فلاش پاپ‌آپ بازگشته است. X-S20 فقط بدنه 1300 دلار قیمت دارد که به طور قابل توجهی بیشتر از قیمت 1000 دلاری X-S10 است. همچنین می توانید آن را در کیت با لنز XC15-45mm f/3.5-5.6 با قیمت 1400 دلار یا با لنز XF18-55mm f/2.8-4 با قیمت 1700 دلار بگیرید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا