صوتی و تصویری

Apple TV 4K از تماس های فیس تایم با دوربین آیفون پشتیبانی می کند

اپل شب گذشته در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود به روز رسانی هایی را برای تمامی سیستم عامل های مختلف خود اعلام کرد که tvOS یکی از آنهاست. با tvOS 17 که قرار است در پاییز امسال منتشر شود، Apple TV 4K از FaceTime پشتیبانی می‌کند.

برنامه جدید FaceTime برای tvOS به شما امکان می‌دهد تماس‌ها را مستقیماً از Apple TV خود شروع کنید یا تماس‌ها را در iPhone یا iPad خود شروع کنید و سپس آنها را به Apple TV تحویل دهید. FaceTime در Apple TV از ویژگی دوربین تداوم اپل برای اتصال بی سیم به آیفون یا آیپد استفاده می کند تا از دوربین و میکروفون آن برای ضبط سمت تماس شما استفاده کند، در حالی که افرادی که با آنها صحبت می کنید در تلویزیون نشان داده می شوند.

Center Stage همه افراد اتاق را حتی در حین حرکت به طور کامل روی صفحه نمایش نگه می‌دارد، و همچنین واکنش‌های مبتنی بر ژست‌های حرکتی جدید نیز وجود دارد – اینها به شما امکان می‌دهند از دستان خود برای ایجاد جلوه‌های واکنش روی صفحه، مانند قلب یا آتش بازی برای اضافه کردن کمی سرگرمی به مکالمه استفاده کنید.

از طریق معرفی Split View برای Apple TV، می‌توانید شوها یا فیلم‌ها را با عزیزانتان در طول جلسه SharePlay تماشا کنید (یکی دیگر از ویژگی‌های تازه معرفی‌شده)، در حالی که همه افراد را در تماس FaceTime مشاهده کنید. در تمام این مدت، کنترل‌های آیفون یا آیپد شما، انتقال تماس FaceTime را در صورت نیاز به آن دستگاه‌ها آسان می‌کند. اگر در طول جلسه تماس دیگری با FaceTime برقرار شود، برای حفظ حریم خصوصی شما، یک اعلان در تلویزیون به شما اطلاع می‌دهد که کسی در حال تماس است بدون اینکه فاش شود تماس‌گیرنده کیست.

اواخر امسال، برنامه‌های کنفرانسی مانند WebEx توسط Cisco و Zoom نیز روی tvOS راه‌اندازی می‌شوند و مجموعه توانایی‌های کنفرانس وب خود را از طریق Apple TV 4K به بزرگترین صفحه در اتاق می‌آورند. Apple Music Sing، قابلیتی که به شما امکان می‌دهد با آهنگ‌های مورد علاقه‌تان آواز بخوانید، دوربین تداومی را نیز یکپارچه می‌کند تا بتوانید خود را روی صفحه ببینید و در صورت تمایل، «فیلترهای سرگرم‌کننده» را به عملکرد خود اضافه کنید.

یک مرکز کنترل جدید در tvOS 17 نیز وجود دارد که وضعیت سیستم از جمله زمان و پروفایل فعال را نشان می‌دهد و با جزئیات دیگر بر اساس فعالیت شما گسترش می‌یابد. می‌توانید با استفاده از مرکز کنترل آیفون، کنترل از راه دور سیری خود را برای Apple TV پیدا کنید، و هنگامی که از کنترل از راه دور آیفون خود برای بیدار کردن و کنترل Apple TV خود استفاده می‌کنید، به طور خودکار به پروفایل شما تغییر مکان می‌دهد. اکنون تنظیمات و پیکربندی برگزیده اضافی برای هر پروفایل، از جمله زبان سیستم و AirPods جفت شده ذخیره شده است.

محافظ صفحه، خاطرات انتخاب شده را از کتابخانه شخصی، کتابخانه مشترک، یا هر دو دریافت می کند، و محافظ های صفحه نمایش هوایی “به طور گسترده محبوب” مجموعه ای از مکان های جدید، از جمله دره یادبود آریزونا و درختان قرمز ساحلی کالیفرنیا را نشان می دهند. شاید مهم‌ترین ویژگی جدید برای برخی، قابلیتی به نام Enhance Dialogue باشد که همان کاری را انجام می‌دهد که از نامش پیداست: دیالوگ را از تمام نویز پس‌زمینه جدا می‌کند و اولی را به کانال مرکزی می‌آورد تا به شما اجازه دهد واضح‌تر آنچه را که در حال پخش است بشنوید. در مورد جلوه ها، اکشن و موسیقی در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی در Apple TV 4K که با نسل دوم HomePod جفت شده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا