فناوری

انتشار APIهای AI استارتاپ Parallel Domain برای ساخت مجموعه داده های مصنوعی

 Parallel Domain توانایی تولید مجموعه داده های مصنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این استارت‌آپ مستقر در سانفرانسیسکو API جدیدی به نام Data Lab راه‌اندازی کرده است که بر روی شانه‌های غول‌های هوش مصنوعی مولد قرار می‌گیرد و به مهندسان یادگیری ماشینی کنترل جهان‌های مجازی پویا را می‌دهد تا هر سناریوی قابل تصوری را شبیه‌سازی کنند.

کوین مک نامارا، بنیانگذار و مدیر عامل Parallel Domain، به تک کرانچ گفت: تنها کاری که باید انجام دهید این است که به GitHub بروید، API را نصب کنید و سپس می توانید شروع به نوشتن کد پایتون کنید که مجموعه داده ها را تولید می کند. Data Lab به مهندسان اجازه می دهد تا اشیایی را تولید کنند که قبلاً در کتابخانه دارایی استارتاپ موجود نبودند. API از شبیه‌سازی سه بعدی استفاده می‌کند تا پایه‌ای را ارائه کند که بر اساس آن یک مهندس، از طریق یک سری دستورات ساده، می‌تواند جهان واقعی را با تمام تصادفی‌اش در بالای صفحه قرار دهد.

هدف این است که به شرکت‌های رباتیک و پهپادها کنترل بیشتر و کارایی بیشتری در ساخت مجموعه داده‌های بزرگ داده شود تا بتوانند مدل‌های خود را سریع‌تر و در سطح عمیق‌تری آموزش دهند. Parallel Domain، سازنده های اصلی ساخت سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) و شرکت های رانندگی مستقل را به عنوان مشتری به حساب می آورد.

از لحاظ تاریخی، ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا استارت آپ مجموعه داده هایی را بر اساس پارامترهای خاص مشتری ایجاد کند. به گفته مک نامارا، با API سلف سرویس، مشتریان می توانند مجموعه داده های جدیدی را به طور “بلادرنگ” تشکیل دهند. در مقیاس بزرگتر، Data Lab می تواند به مقیاس سریع تر سیستم های رانندگی خودران کمک کند. مک نامارا گفت این استارت‌آپ مدل‌های AV خاصی را بر روی مجموعه داده‌های مصنوعی کالسکه‌ها در برابر مجموعه داده‌های واقعی کالسکه‌ها آزمایش کرد و دریافت که این مدل زمانی که بر روی داده‌های مصنوعی آموزش داده می‌شود بهتر عمل می‌کند.

در حالی که Parallel Domain از هیچ یک از APIهای هوش مصنوعی باز که در ماه‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده‌اند، مانند ChatGPT استفاده نمی‌کند، این استارت‌آپ در حال ساخت اجزای فناوری خود بر روی مدل‌های پایه بزرگی است که در چند سال گذشته منبع باز بوده‌اند. مک‌نامارا با اشاره به اینکه تیمش استک های فناوری سفارشی را برای برچسب‌گذاری اشیاء در حین تولید، گفت: چیزهایی مانند Stable Diffusion ما را قادر می‌سازد تا نسخه‌های خود را از این مدل‌های پایه تنظیم کنیم و سپس از ورودی متن برای تولید تصویر و محتوا استفاده کنیم.

Parallel Domain در ابتدا موتور تولید داده مصنوعی خود را به نام Reactor در ماه می برای استفاده داخلی و آزمایش بتا با مشتریان قابل اعتماد راه اندازی کرد. اکنون که Reactor از طریق Data Lab API به مشتریان ارائه می شود، مدل کسب و کار Parallel Domain احتمالا تغییر خواهد کرد زیرا مشتریان دسترسی آسان به هوش مصنوعی مولد را ترجیح می دهند.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا