امنیت

شبیه سازی فیشینگ چیست؟

کسب و کارها با طیف وسیعی از تهدیدات از سوی هکرها و سایر مجرمان سایبری روبرو هستند. بسیاری از این تهدیدها مستقیماً کارکنان را هدف قرار می دهند زیرا آنها اغلب ضعیف ترین حلقه هستند. یکی از نمونه های قابل توجه این حملات فیشینگ است.

یک حمله فیشینگ موفقیت آمیز دسترسی به حساب های امن کارکنان را فراهم می کند. بسته به اینکه یک کارمند به چه چیزی دسترسی دارد، این امر می تواند منجر به نقض اطلاعات و حملات باج افزار شود. بهترین راه برای دفاع در برابر حملات فیشینگ انجام شبیه سازی فیشینگ است. بنابراین Phishing Simulation چیست و چگونه کار می کند؟

Phishing Simulation چیست؟

شبیه‌سازی فیشینگ فرآیند ارسال ایمیل‌های فیشینگ برای افراد است تا مشخص شود که آیا آنها را جذب می‌کنند یا خیر. شبیه‌سازی‌های فیشینگ معمولاً توسط کسب‌وکارها به منظور آموزش کارکنان و جلوگیری از افتادن آنها در معرض یک حمله فیشینگ واقعی انجام می‌شود. شبیه سازی فیشینگ را می توان به طور مستقل انجام داد، اما بسیاری از ارائه دهندگان امنیتی اکنون شبیه سازی ها را به عنوان یک محصول آموزشی ارائه می دهند. این محصولات همچنین شامل گزارش‌هایی در مورد افراد آسیب‌پذیر و منابعی در مورد نحوه آموزش آنها می‌شوند.

مزایای شبیه سازی فیشینگ

شبیه سازی فیشینگ مزایای مختلفی را برای کسب و کارها ارائه می دهد و بخش مهمی از آموزش آگاهی امنیتی است.

شبیه سازی ها از حملات فیشینگ واقعی جلوگیری می کند

شبیه سازی فیشینگ به کارکنان تجربه دریافت ایمیل فیشینگ و در صورت لزوم آموزش نحوه رسیدگی به آنها را ارائه می دهد. آنها همچنین آگاهی کلی را از تهدیدی که ایمیل های فیشینگ ایجاد کرده، افزایش می دهند. به همین دلیل، کسب‌وکارهایی که شبیه‌سازی را انجام می‌دهند، احتمال کمتری دارد که از یک حمله موفقیت‌آمیز متحمل شوند.

شبیه سازی فیشینگ کارکنانی را که نیاز به آموزش دارند شناسایی می کند

شبیه‌سازی‌های فیشینگ گزارش‌هایی در مورد اینکه چه کسی ممکن است گرفتار ایمیل فیشینگ شود، ارائه می‌کند. این به یک کسب و کار اجازه می دهد تا آموزش های بیشتری را به طور خاص به این افراد ارائه دهد. این امر آموزش را کارآمد می کند و تضمین می کند که ضعیف ترین کارمندان بهبود می یابند.

شبیه سازی ها هشدار حملات پیچیده فیشینگ را ارائه می دهند

شبیه‌سازی فیشینگ کارکنان را تشویق می‌کند که نه تنها با ایمیل‌های فیشینگ تعامل نداشته باشند، بلکه آنها را به تیم فناوری اطلاعات نیز ارسال کنند. این برای درک انواع ایمیل های فیشینگ که کارکنان دریافت می کنند، مفید است. همچنین این امکان را برای یک کسب و کار فراهم می کند تا در مورد هر گونه حملات پیچیده به کارمندان هشدار دهد.

شبیه سازی فیشینگ انطباق را بهبود می بخشد

کسب و کارها موظفند با مجموعه ای از قوانین امنیت داده ها مطابقت داشته باشند. بسیاری از این قوانین ایجاب می‌کنند که یک کسب‌وکار هم توانایی خود را برای ایمن نگه‌داشتن داده‌ها نشان دهد و هم این واقعیت را که آموزش‌های آگاهی از امنیت ارائه کرده است. شبیه سازی فیشینگ می تواند شواهدی از هر دوی این موارد را ارائه دهد.

شبیه سازی فیشینگ امنیت را ارتقا می دهد

ارائه هر نوع آموزش امنیتی به کارکنان باعث ترویج فرهنگ امنیت در یک شرکت می شود. این برای تشویق افراد به تمرین امنیت در سایر زمینه‌های کارشان مانند استفاده از رمزهای عبور قوی مفید است.

شبیه سازی فیشینگ چگونه کار می کند؟

شبیه‌سازی‌های فیشینگ از طیف گسترده‌ای از ارائه‌دهندگان در دسترس هستند و اغلب بخشی از دوره‌های آگاهی امنیتی بزرگ‌تر هستند. با این حال، اکثر آنها به روشی مشابه انجام می شوند.

برنامه ریزی

شبیه سازی فیشینگ با ایمیل و انتخاب هدف آغاز می شود. یک الگوی ایمیل انتخاب خواهد شد. این الگو شبیه یک ایمیل فیشینگ استاندارد خواهد بود و شامل درخواستی برای انجام عملی مانند کلیک بر روی پیوند یا ارائه اطلاعات است. اهداف ممکن است کارکنان خاص یا هرکسی باشد که در یک تجارت کار می کند.

شبیه سازی

در طول شبیه سازی واقعی، ایمیل مشخص شده برای تمامی کارکنان ارسال و اقدامات آنها ثبت خواهد شد. اگر روی یک پیوند کلیک کنند، به صفحه فرود هدایت می شوند که توضیح می دهد که روی یک ایمیل فیشینگ کلیک کرده اند.

جمع آوری اطلاعات

اطلاعاتی در مورد نسبت اهدافی که با ایمیل تعامل داشته اند جمع آوری خواهد شد. این برای درک اینکه کسب و کار در کل چقدر آسیب پذیر است مفید است. کارمندانی که با ایمیل تعامل داشتند نیز ضبط می‌شوند و می‌توان آموزش‌های تکمیلی ارائه کرد.

آموزش تکمیلی

به هر کسی که با ایمیل فیشینگ ظاهری تعامل داشته باشد، آموزش های بیشتری در مورد تهدید ناشی از فیشینگ ارائه می شود. سپس می‌توان یک ایمیل فیشینگ شبیه‌سازی‌شده اضافی در تاریخ بعد برای آنها ارسال کرد.

نحوه انجام شبیه سازی فیشینگ

توانایی شبیه سازی های فیشینگ برای جلوگیری از حملات فیشینگ واقعی به نحوه انجام آنها بستگی دارد.

نرم افزار مناسب را انتخاب کنید

ارائه دهندگان شبیه سازی فیشینگ زیادی وجود دارند و پلتفرمی که انتخاب می کنید اثربخشی آموزش را تعیین می کند. این پلتفرم باید شامل قالب های واقع گرایانه باشد و باید به شما امکان شخصی سازی متن را بدهد. همچنین باید شامل اطلاعات دقیقی در مورد نحوه تعامل با ایمیل‌ها باشد، مانند اینکه آیا یک کارمند ایمیلی را باز می‌کند، روی یک لینک کلیک می‌کند یا اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

ایمیل های خود را بنویسید

بسیاری از شبیه‌سازی‌های فیشینگ شامل قالب‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را همانطور که هست ارسال کرد. اما ایده خوبی است که آنها را سفارشی کنید تا با صنعت شما مرتبط تر باشند. همچنین می توانید به ایمیل های فیشینگ که کارمندان شما در گذشته دریافت کرده اند نگاه کنید و سعی کنید آنها را تکرار کنید.

شبیه سازی های منظم را انجام دهید

شبیه سازی فیشینگ اگر به طور منظم انجام شود بسیار موثر است. این امر تهدیدی را که فیشینگ ایجاد می‌کند یادآوری می‌کند و تضمین می‌کند که اگر کارمندانی از خود راضی شوند، می‌توانند به سرعت دوباره آموزش ببینند.

پیچیدگی شبیه سازی ها را افزایش دهید

اگر کارمندان به ندرت در شبیه سازی فیشینگ شکست می خورند، باید پیچیدگی تلاش های خود را افزایش دهید. ایمیل‌های فیشینگ از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند، بنابراین شبیه‌سازی‌ها باید شامل جدیدترین تکنیک‌ها باشند.

با آموزش آگاهی امنیتی ترکیب شود

فیشینگ تنها یکی از تهدیداتی است که یک سازمان با آن مواجه است و بنابراین شبیه سازی فیشینگ باید با سایر اشکال آموزش آگاهی امنیتی ترکیب شود. هدف از چنین دوره ای ارائه دانش کامل به کارکنان از تهدیداتی است که با آنها روبرو هستند و نحوه محافظت در برابر آنها.

همه کسب و کارها اهداف بالقوه حملات فیشینگ هستند. در صورت موفقیت، آنها به مجرم اجازه دسترسی به حساب ها و شبکه های امن را می دهند. بهترین راه برای محافظت در برابر فیشینگ آموزش کارکنان است و شبیه سازی های فیشینگ برای این منظور ایده آل هستند. شبیه‌سازی‌های فیشینگ به‌طور گسترده در دسترس هستند و به کسب‌وکارها این توانایی را می‌دهند که بیاموزند کدام کارمندان مستعد هستند و بر این اساس آموزش ببینند. برای محافظت در برابر همه تهدیدات آنلاین، شبیه سازی فیشینگ باید همراه با دوره های دیگر در زمینه آگاهی امنیتی ارائه شود.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا