موبایل و تبلت

گوگل پس از 10 سال به پشتیبانی از اندروید 4.4 پایان داد

گوگل اعلام کرده است که پس از آگوست 2023 دیگر از Android 4.4 KitKat در نسخه های جدید سرویس های گوگل پلی پشتیبانی نخواهد کرد. گوگل اعلام کرد که کمتر از 1 درصد از دستگاه های اندرویدی فعال هنوز روی کیت کت کار می کنند. به این ترتیب، ادامه پشتیبانی از پلتفرم قدیمی در Play Services مستلزم افزایش زمان توسعه دهنده بدون مزایای قابل توجه کاربر است.

پلی سرویس به گوگل اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های منظم را برای اپلیکیشن ها و سرویس‌های خود در دستگاه‌های اندرویدی مستقل از به‌روزرسانی‌های سیستم عامل ارائه کند. با کنار گذاشتن پشتیبانی از کیت کت، عرضه‌های بعدی پلی سرویس پس از نسخه 23.30.99 در ماه آگوست، دیگر روی دستگاه‌هایی که هنوز اندروید 4.4 دارند کار نمی‌کنند. گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود بیان کرد:

پلتفرم اندروید کیت کت (KK) برای اولین بار حدود 10 سال پیش منتشر شد و از آن زمان، ما پیشرفت ها و ویژگی های ابتکاری زیادی را برای اندروید معرفی کرده ایم که در KK در دسترس نیستند. از جولای 2023، تعداد دستگاه‌های فعال در KK کمتر از 1 درصد است زیرا کاربران بیشتری به آخرین نسخه‌های اندروید به‌روزرسانی می‌شوند. بنابراین، دیگر از KK در نسخه‌های بعدی گوگل پلی سرویس پشتیبانی نمی‌کنیم.

آخرین باری که گوگل به پشتیبانی از نسخه قدیمی اندروید پایان داد در سال 2021 نسخه Jelly Bean بود که در سال 2012 راه اندازی شد. مانند کیت کت، Jelly Bean قبل از قطع پشتیبانی به زیر 1 درصد دستگاه های فعال کاهش یافته بود. کیت کت یک نسخه بزرگ برای اندروید بود که ویژگی های کلیدی مانند حالت تمام صفحه همه جانبه، یکپارچه سازی چاپ ابری و صفحه «Google Now» را در صفحه اصلی معرفی می کرد. با این حال، پس از نزدیک به 10 سال، گوگل پشتیبانی از پلتفرم های مدرن اندروید را که امکان ویژگی های پیشرفته تر و به روز رسانی های امنیتی را فراهم می کند، در اولویت قرار می دهد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا