نرم افزار و اینترنت

گوگل به سایت‌ها اجازه داده از استفاده برای آموزش بارد صرف نظر کنند

از آنجایی که سرویس‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، بینگ چت، و گوگل بارد بیشتر و بیشتر به عنوان جایگزین‌های موتور جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند، با مقاومتی از جانب افراد و شرکت‌هایی مواجه می‌شوند که نمی‌خواهند مدل‌های هوش مصنوعی آنها در محتوای آنلاین آنها آموزش ببیند.

امروز، گوگل روش جدیدی را برای مدیران وب‌سایت اعلام کرد تا به سرویس‌های Bard و Vertex AI اجازه دسترسی به محتوای آن را بدهند یا از استفاده برای آموزش آن مدل‌های API خودداری کنند. گوگل با انتشار پستی در وبلاگش اعلام کرد:

امروز Google-Extended را معرفی می‌کنیم، یک کنترل جدید که ناشران وب می‌توانند برای مدیریت اینکه آیا سایت‌هایشان به بهبود APIهای تولیدکننده هوش مصنوعی Bard و Vertex کمک می‌کند، از جمله مدل‌های نسل‌های آینده که آن محصولات را تقویت می‌کنند، استفاده کنند. با استفاده از Google-Extended برای کنترل دسترسی به محتوای یک سایت، یک مدیر وب سایت می تواند انتخاب کند که آیا به این مدل های هوش مصنوعی کمک کند تا در طول زمان دقیق تر و توانمندتر شوند یا خیر.

صفحه پشتیبانی برای این کنترل جدید اطلاعات بیشتری در مورد Google-Extended ارائه می دهد: Google-Extended یک رشته عامل کاربر درخواست HTTP جداگانه ندارد. خزیدن با رشته های user agent موجود گوگل انجام می شود. نشانه کاربر-عامل robots.txt در ظرفیت کنترل استفاده می شود.

علاوه بر اعلامیه امروز، گوگل بیان کرد که “رویکردهای ماشین خوان اضافی را برای انتخاب و کنترل برای ناشران وب بررسی خواهد کرد.” این شامل لینکی است که در آن ناشران می توانند برای یک لیست پستی ثبت نام کنند که در آن به روز رسانی های بیشتری را در گوگل در مورد تلاش های خود برای بهبود کنترل سایت ها دریافت می کنند.

بحث در مورد نحوه دسترسی سرویس‌های هوش مصنوعی تولیدی به اطلاعات آنلاین برای استفاده در طی چند ماه گذشته افزایش یافته، به ویژه در مورد اینکه چگونه می‌توانند به محتوای دارای حق چاپ دسترسی داشته باشند. OpenAI، شرکتی که پشت ChatGPT قرار دارد، قبلاً مورد شکایت نویسندگانی قرار گرفته که ادعا می‌کنند به‌طور غیرقانونی محتوای کتاب‌هایشان را حذف کرده تا خلاصه‌هایی دقیق از محتوای آنها ایجاد کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا