امنیت

سامسونگ Knox Vault در سال 2024 به سری گلکسی A می آید

راه حل امنیتی Knox Vault سامسونگ که قبلاً فقط بر روی دستگاه های پرچمدار موجود بود، در سال 2024 به گوشی های میان رده سری A گلکسی گسترش می یابد. این موضوع در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ 2023 دیروز (5 اکتبر) در سانفرانسیسکو اعلام شد.

Knox Vault یک راه حل امنیتی مبتنی بر سخت افزار است که از تراشه اصلی گوشی هوشمند جدا شده است. این بدان معناست که حتی اگر چیپست اصلی در معرض خطر قرار گرفته باشد، می تواند به محافظت از داده های حساس ادامه دهد. داده‌های بسیار حساس گوشی هوشمند شما مانند کلیدهای Android Keystore با پشتیبانی سخت‌افزار، کلید تأیید سامسونگ و داده‌های بیومتریک مانند اثر انگشت را ذخیره می‌کند. این داده‌ها توسط پردازنده، حافظه و ذخیره‌سازی ایمن غیرفرار Knox Vault محافظت می‌شوند.

تا به حال، این ویژگی تنها در دستگاه های پرچمدار سامسونگ، مانند سری گلکسی اس، گلکسی زد فلیپ و سری گلکسی زد فولد در دسترس بوده است. اما اکنون این شرکت در حال گسترش حضور خود در دستگاه‌های سری گلکسی A است که از سال 2024 شروع می‌شود. این اولین باری است که Knox Vault از زمان عرضه آن در سری گلکسی S21 در سال 2021، بر روی تلفن‌های میان‌رده در دسترس خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا Knox Vault در تمام دستگاه‌های Galaxy A 2024 در دسترس خواهد بود یا خیر، اما گسترش آن به گوشی‌های میان‌رده گامی مثبت برای سامسونگ است. علاوه بر این، این شرکت همچنین اعلام کرد که تلویزیون‌های Neo QLED 8K خود Knox Vault را در اواخر امسال دریافت خواهند کرد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا