سخت افزار

عرضه کارت 512 گیگابایتی NM لکسار برای گوشی های هواوی

هوآوی یک فرمت کارت حافظه اختصاصی به نام کارت NM را در اکتبر 2018 معرفی کرد و در پنج سال گذشته از آن در اکثر دستگاه‌ها استفاده کرده است. این استاندارد خارج از دستگاه سازنده چینی مورد پذیرش قرار نگرفت و قابل درک است که سازندگان حافظه دقیقاً برای پذیرش آن عجله نکردند.

با این حال، اکنون که فروش هواوی دوباره افزایش یافته، لکسار که تاکنون بزرگترین کارت NM موجود 256 گیگابایت بود،  به تازگی یک کارت NM جدید با ظرفیت 512 گیگابایت عرضه کرده است. کارت NM یک سوم کوچکتر از کارت micro SD است و در اسلات نانو سیم کارت قرار می گیرد. دلیل عدم پذیرش این استاندارد توسط سایر شرکت ها، طراحی پیچیده تر و مشکلات فنی است که هزینه ها را افزایش می دهد.

بخش بازاریابی نیز وجود دارد که در آن شرکت‌های گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند کاربران در اکوسیستم خود بمانند و از فضای ذخیره‌سازی ابری داخلی مانند گوگل درایو، اپل آیکلود، سامسونگ کلود و غیره استفاده کنند. محصول جدید Lexar از پروتکل eMMC 5.1 پشتیبانی می کند و سرعت خواندن 90 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 85 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد که تقریباً به اندازه حافظه داخلی فعلی سریع نیستند، اما برای فیلمبرداری 4K در گوشی هوشمند هواوی بیش از اندازه کافی است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا