نرم افزار و اینترنت

قابلیت Passkeys به نسخه اندروید واتس اپ رسید

واتس اپ به تازگی ورود به سیستم را به یک فرآیند بسیار ساده تر و سریع تر، حداقل در دستگاه های اندرویدی تبدیل کرده است. اپلیکیشن چت متعلق به متا، پشتیبانی از Passkeys را برای اندروید راه‌اندازی کرده، به این معنی که کاربران دیگر نیازی به استفاده از OTP از احراز هویت دو مرحله‌ای ندارند تا بتوانند به حساب خود وارد شوند.

Passkeys یک فناوری ورود به سیستم نسبتاً جدید هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر حملات فیشینگ، نشت رمز عبور و سایر آسیب‌پذیری‌های امنیتی که همتایان قدیمی خود را تهدید می‌کنند، مقاوم باشد. آنها از جفت های رمزنگاری متشکل از یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی تشکیل شده اند که روی دستگاه کاربر زندگی می کنند. سرویس‌هایی که از Passkeys پشتیبانی می‌کنند به آن کلید خصوصی دسترسی ندارند و همچنین نمی‌توان آن را یادداشت کرد یا داد. بدون آن کلید خصوصی، هیچ کس دیگری نمی تواند به حساب شخصی وارد شود.

اکنون که واتس‌اپ پشتیبانی از Passkeys را راه‌اندازی کرده، کاربران می‌توانند با استفاده از روش احراز هویت دستگاه خود وارد سیستم شوند، بنابراین می‌توانند به سادگی هویت خود را با چهره، اثر انگشت یا پین خود تأیید کنند. در حالی که بسیاری از اپلیکیشن ها هنوز از Passkeys پشتیبانی نمی کنند، لیست همچنان در حال رشد است. پی پال در ماه مارس، ورود با Passkeys را برای اندروید راه‌اندازی کرد، در حالی که تیک تاک پشتیبانی از این فناوری را در ماه جولای ارائه داد. اخیراً، 1Password پس از آزمایش راه حل ورود به سیستم به مدت سه ماه، Passkeys را برای همه کاربران خود در دسکتاپ و iOS منتشر کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا