موبایل و تبلت

هواوی میت 60 پرو با قابلیت Quantum Secure Call عرضه شد

کنفرانس زیست محیطی فناوری دیجیتال 2023 اخیراً در گوانگژو چین با موضوع “فناوری دیجیتال و تجدید” برگزار شد. در این رویداد، China Telecom با همکاری هواوی از ترمینال سفارشی تماس ایمن کوانتومی هواوی میت 60 پرو رونمایی کرد.

این سیستم جدید یک راه حل امنیتی کوانتومی سه لایه را ارائه می دهد، که عملاً امکان استراق سمع یک تماس ایمن را برای کسی غیرممکن می کند. میت 4OE با پشتیبانی از سیم کارت کوانتومی معرفی شد. در حال حاضر، China Telecom و هواوی با استفاده از سیستم جدید در میت 60 پرو، آن را یک درجه ارتقاء داده اند.

ترمینال سفارشی تماس ایمن کوانتومی هواوی 60 پرو از رویکرد جامع “حفاظت سه گانه” استفاده می کند که شامل یک تراشه تولید داخل، الگوریتم های طبقه بندی شده به عنوان اسرار دولتی و یک سیم کارت امنیتی کوانتومی برای امنیت بیشتر است. به غیر از توانایی برقراری تماس‌های رمزگذاری‌شده کوانتومی مستقیماً از صفحه شماره‌گیری بومی در میت 60 پرو، این دستگاه همچنین قابلیت‌های ایمن مانند انتقال فایل رمزگذاری شده، پیام‌رسان فوری امن و فعالیت‌های اداری هماهنگ از طریق برنامه Quantum MeSign را ارائه می‌کند.

برای کسانی که از نکات فنی آگاه نیستند، رمزگذاری کوانتومی روشی برای رمزگذاری داده ها است که از مکانیک کوانتومی برای اطمینان از امنیت ارتباطات استفاده می کند. این بر اساس اصول فیزیک کوانتومی است که بیان می کند که عمل مشاهده یک سیستم کوانتومی حالت آن را تغییر می دهد. این بدان معنی است که هرگونه تلاش برای رهگیری یا استراق سمع یک تماس رمزگذاری شده کوانتومی بلافاصله شناسایی می شود، زیرا عمل مشاهده تماس وضعیت آن را تغییر می دهد.

تلفن شما رمزگذاری و رمزگشایی داده های صوتی VoLTE را دقیقاً در آنجا انجام می دهد. همچنین، هر بار که تماس ایمن کوانتومی برقرار می کنید، یک کلید تازه برای آن جلسه خاص ایجاد می شود که امنیت ارتباطی قوی و سازگار را تضمین می کند. هنگام شروع یک تماس ایمن کوانتومی، یک کلید کارتی که به طور تصادفی انتخاب شده است بررسی می کند که آیا واقعاً شما هستید یا خیر. پس از آن، شبکه کوانتومی یک کلید بلادرنگ برای قفل کردن داده های جلسه زمانی که متوجه شد شما هستید ایجاد می کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا