نرم افزار و اینترنت

فایرفاکس 120 منتشر شد: از ابزارهای حفظ حریم خصوصی تا موارد دیگر

موزیلا فایرفاکس 120 را بر روی تمامی پلتفرم های پشتیبانی شده منتشر کرده است. نسخه 120 امکان کپی لینک ها بدون پارامترهای ردیابی، کنترل‌های حریم خصوصی جهانی که به وب‌سایت‌ها اطلاع می‌دهد که نمی‌خواهید داده‌های شما به اشتراک گذاشته شود، مسدودکننده بنر کوکی برای کاربران در آلمان، بهبودهای تصویر در تصویر و بسیاری موارد دیگر را معرفی می‌کند.

فایرفاکس از ویژگی جدید “Copy Link Without Site Tracking” در منوی زمینه پشتیبانی می کند که تضمین می کند پیوندهای کپی شده دیگر حاوی اطلاعات ردیابی نیستند. پنجره‌های خصوصی فایرفاکس و پیکربندی حریم خصوصی ETP-Strict اکنون APIهای Canvas را با محافظت از اثر انگشت بهبود می‌بخشند و در نتیجه به محافظت از حریم خصوصی آنلاین کاربرانمان ادامه می‌دهند.

همچنین فایرفاکس مسدود کننده بنر کوکی را به طور پیش فرض در پنجره های خصوصی برای همه کاربران در آلمان فعال کرده است. فایرفاکس اکنون کوکی‌ها را به‌طور خودکار رد می‌کند و بنرهای کوکی‌های مزاحم را برای سایت‌های پشتیبانی شده حذف می‌کند. به علاوه، فایرفاکس محافظت از ردیابی URL را به طور پیش فرض در پنجره های خصوصی برای همه کاربران فعال کرده است. فایرفاکس پارامترهای غیر ضروری پرس و جو URL را که اغلب برای ردیابی کاربران در سرتاسر وب استفاده می شوند، حذف می کند.

کاربران در لینوکس اوبونتو اکنون می توانند زمانی که هر دو به عنوان بسته های اسنپ نصب شده اند، از Chromium وارد کنند. Picture-in-Picture اکنون از گوشه زنی در ویندوز و لینوکس پشتیبانی می کند – فقط کافیست هنگام حرکت پنجره PiP، Ctrl را نگه دارید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا