آموزش

آموزش فعال کردن Secure Boot در ویندوز 11

Secure Boot یک فناوری است که تضمین می کند فقط نرم افزارهای قابل اعتماد با رایانه ویندوز شما شروع می شود. برای ایمن نگه داشتن رایانه شما مهم و برای ارتقا به ویندوز 11 لازم است. همچنین به صورت پیش‌فرض در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های جدید ویندوزی فعال است. با این حال، اگر به هر دلیلی رایانه ای با Secure Boot غیرفعال شده است، می توانید آن را دوباره فعال کنید. این می تواند به شما اجازه دهد که ویندوز 11 را نصب کنید، اگر قبلاً نصب نکرده اید، اما یک ویژگی مهم برای امنیت است.

برای فعال کردن Secure Boot، باید به بایوس رایانه خود بروید، که در هر رایانه کمی متفاوت به نظر می رسد. با این حال، بیشتر مراحل کلی مشابه هستند. بیایید یک نگاهی به مراحل بیندازیم.

برای فعال سازی، از داخل ویندوز 11، منوی استارت را باز کنید. در حالی که Shift را روی صفحه کلید خود نگه دارید، روی دکمه روشن/خاموش و سپس Restart کلیک کنید. پس از راه اندازی مجدد رایانه، روی Troubleshoot کلیک کنید. Advanced options را انتخاب کنید. روی تنظیمات UEFI Firmware و سپس Restart کلیک کنید (در برخی از رایانه‌های، ممکن است لازم باشد BIOS Setup یا چیزی مشابه را انتخاب کنید).

برای یافتن گزینه Secure Boot به دنبال یک تب Boot یا Security بگردید. Secure Boot را انتخاب کنید و آن را روی Enabled یا On قرار دهید، در صورتی که قبلاً وجود ندارد.

مراحل مورد نیاز برای رسیدن به اینجا کمی متفاوت خواهد بود، زیرا هر بایوس کمی متفاوت است. اما مراحل داخل ویندوز همه یکسان است و حتی تنظیمات بایوس در کل تقریباً مشابه است. اگر می خواهید Secure Boot را غیرفعال کنید، می توانید به سادگی مراحل بالا را دنبال کنید اما به جای آن گزینه را روی Disabled یا Off قرار دهید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که Secure Boot فعال است، خوشبختانه لازم نیست برای این کار وارد BIOS شوید. به سادگی منوی Start را باز کنید و msinfo32 (یا System information) را تایپ کنید. گزینه اول را باز کنید. بررسی کنید که قسمت Secure Boot State روی روشن تنظیم شده باشد.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا