نرم افزار و اینترنت

آپدیت KB5034510 مایکروسافت، باگ اخیر چاپگر را برطرف می‌کند

مایکروسافت بالاخره برای باگ چاپگر که اخیراً کشف شده، راه حلی ارائه کرد. سیستم‌هایی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفتند، نصب برنامه HP Smart بدون اجازه، تغییر نام چاپگرهای موجود به LaserJet M101-M106، تغییر نمادها و نشان دادن خطای “هیچ کار برای این صفحه وجود ندارد” هنگام کلیک کردن بر روی چاپگر بودند.

برای کاهش این مشکل، مایکروسافت KB5034510 را با ابزار عیب‌یابی فراداده چاپگر مایکروسافت منتشر کرد. این می تواند به کاربران و مدیران فناوری اطلاعات کمک کند تا باگ را برطرف کرده و از شر علائمی که در بالا توضیح داده شد خلاص شوند. مایکروسافت می‌گوید اجرای این ابزار، ابرداده‌های صحیح چاپگر (نام، نمادها و موارد دیگر) را بازیابی می‌کند، چاپگر HP LaserJet M101-M106 نادرست را حذف می‌کند و برنامه HP Smart را حذف می‌کند (در صورت وجود ابرداده نادرست).

می توانید عیب یاب را از مرکز دانلود مایکروسافت دانلود کنید:

  • سیستم x86: فایل PrintMetadataTroubleshooterX86.exe
  • سیستم x64: فایل PrintMetadataTroubleshooterX64.exe
  • سیستم ARM32: فایل PrintMetadataTroubleshooterArm32.exe
  • سیستم ARM64: فایل PrintMetadataTroubleshooterArm64.exe

اگر سیستم شما تحت تأثیر قرار گرفته است، فایل مطابق با معماری خود را دانلود کرده و آن را به عنوان Administrator اجرا کنید. مایکروسافت توصیه می کند عیب یاب را با استفاده از Command Prompt بالا اجرا کنید:

  • روی Start کلیک کنید، cmd را تایپ کنید، روی Command Prompt راست کلیک کنید و سپس Run as Administrator را انتخاب کنید.
  • در خط فرمان باز شده، cd /d “[path_to_downloaded_tool]” را تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید.
  • نام فایل مناسب دستگاه خود را از لیست زیر تایپ کنید (به عنوان مثال PrintMetadataTroubleshooterX86.exe) و سپس Enter را فشار دهید.

سیستم های آسیب دیده پیام “عیب یاب با موفقیت انجام شد” را برمی گردانند. مایکروسافت می گوید که یک عیب یاب توسط کاربر در برنامه تنظیمات ویندوز در هفته های آینده در دسترس خواهد بود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا