نرم افزار و اینترنت

6 اپلیکیشن برای نظارت و بهبود عمر باتری مک بوک شما

باتری های لیتیوم یونی با افزایش سن خراب می شوند و به همین دلیل است که مک بوک شما با یک بار شارژ به اندازه زمانی که نو بود دوام نمی آورد. خوشبختانه، با استفاده از اپلیکیشن های باتری مک زیر می‌توانید طول عمر آن را از طریق نظارت منظم و نظافت منزل افزایش دهید.

1. Battery Health 2

مسلماً Battery Health محبوب‌ترین ابزار نظارت بر باتری برای مک است و Battery Health 2 جانشینی است که نمی‌دانستیم به آن نیاز داریم. این ابزار یک رابط منظم ارائه می دهد که تمام موارد حیاتی باتری مک بوک شما را فهرست می کند. این برنامه شارژ فعلی، حداکثر فعلی، وضعیت سلامت macOS، چرخه ها، سن، مصرف برق و آمپر را نمایش می دهد.

اساساً، همه چیزهایی که برای نظارت بر باتری مک بوک خود باید بدانید. Power History یک ویژگی پریمیوم است که به شما کمک می کند بینش مفیدی کسب کنید. زمانی که مصرف باتری از حد معینی فراتر رفت، نمودارهای مصرف انرژی پویا و اعلان های پرتو را نمایش می دهد.

2. coconutBattery

coconutBattery یکی دیگر از ابزارهای پایش باتری macOS است که بر اصول اولیه تمرکز دارد. علیرغم رویکرد اسپارتانه، این برنامه دقیق و مفید است. coconutBattery یک نوار درصد داشته که ظرفیت شارژ کامل فعلی شما نشان می دهد و یک نوار درصد برای ظرفیت طراحی شده باتری را به نمایش می گذارد.

این برنامه همچنین به شما امکان می دهد وضعیت باتری را در بازه های زمانی مختلف ضبط کنید و گزارش را بر اساس آن ذخیره کنید. در نهایت، این ابزار همچنین به شما امکان می دهد وضعیت باتری دستگاه iOS خود را در صورتی که از طریق USB یا Wi-Fi به مک شما متصل است، بررسی کنید.

3. iStat Menus

اگر می‌خواهید آمارهای پیشرفته‌ای مانند سرعت فن، مصرف حافظه و نشانگرهای شبکه اضافه کنید، iStat Menus مفید هستند. جدای از این، iStat Menus همچنین یک ابزار هوشمندانه برای نظارت بر باتری ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا در جریان مسائل حیاتی باتری باشید. این ابزار سلامت باتری، چرخه ها و وضعیت را نمایش می دهد.

iStat Menus زمان باقیمانده در شارژ فعلی شما را به همراه فهرستی از اپلیکیشن هایی که منابع را ذخیره کرده، نمایش می‌دهد. قرار دادن ماوس بر روی هر یک از این گزینه ها، شما را به آمارهای پیشرفته ای می رساند تا وضعیت باتری را بهتر استنباط کنید. مطمئن شوید که نکات ما را برای استفاده بهتر از باتری مک بوک نیز ارائه کرده اید.

به‌طور پیش‌فرض، جابه‌جایی پارامترهای مختلف دیگر مانند پردازنده و گرافیک، حافظه، دیسک‌ها، شبکه و موارد دیگر فعال خواهد شد. می‌توانید آن‌ها را خاموش کنید تا مطمئن شوید نوار منوی macOS را با اطلاعات ناخواسته پر نمی‌کنید.

4. Battery Monitor

اگر می‌خواهید یک برنامه رایگان با تمام اطلاعات اولیه برای نگهداری باتری مک بوک خود داشته باشید، Battery Monitor بهترین اپلیکیشن باتری برای مک بوک است.

Battery Monitor در منوی اپل در بالای صفحه شما قرار می گیرد، جایی که می توانید شارژ فعلی، چرخه باتری خود را ببینید و حتی ظرفیت باتری، دما و مصرف انرژی خود را ببینید. به طور کلی، این یک اپلیکیشن بسیار آسان برای استفاده پر از ویژگی های مفید برای نظارت بر باتری مک شما با کلیک یک دکمه است.

5. Better Battery 2

یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی آسان که می‌توانید در عرض چند ثانیه دانلود کنید و شروع به استفاده از آن کنید Better Battery 2 است. پس از نصب، فهرستی از تمام اطلاعات باتری خود، از شارژ فعلی گرفته تا ظرفیت فعلی باتری، و حتی تاریخی را مشاهده خواهید کرد.

اگر تمام ویژگی‌هایی را که Better Battery 2 ارائه داده، می‌خواهید، باید نسخه پریمیوم را ارتقا داده و خریداری کنید. اما خبر خوب این است که نسخه رایگان اطلاعاتی بیش از اندازه کافی برای مدیریت باتری مک بوک خود خواهد داشت.

6. AlDente

آخرین لیست، ما AIDente، یک برنامه محدود کننده شارژ شخص ثالث است که می توانید از آن برای محدود کردن شارژ مک بوک خود به درصد معینی استفاده کنید. این شبیه به این است که ویژگی بهینه شارژ باتری در مک شما شارژ را بیش از 80 درصد به تاخیر می اندازد تا روند پیری شیمیایی باتری آن را کند کند.

با این حال، بهینه‌سازی شارژ باتری می‌تواند بسیار ناسازگار باشد، به خصوص اگر مک بوک خود را در یک اپلیکیشن ثابت شارژ نکنید. در چنین مواردی، یک برنامه محدود کننده شارژ دستی مانند AIDente می تواند کار بسیار بهتری را انجام دهد. در حین نصب، از شما خواسته می‌شود برنامه کمکی آن را نصب کنید و بهینه‌سازی شارژ باتری را در مک خود غیرفعال کنید تا AIDente به درستی کار کند. اما پس از اتمام کار، می‌توانید روی آیتم نوار منوی AIDente کلیک کنید و از نوار لغزنده برای تنظیم محدودیت شارژ مورد نظر خود استفاده کنید.

اگر درصد باتری از حد مجاز شارژ شما بیشتر شد، می‌توانید روی تخلیه کلیک کنید تا آن را به مقداری که تنظیم کرده‌اید کاهش دهید. استفاده از این دو ویژگی رایگان است، اما اگر چیز بیشتری می‌خواهید، باید هزینه برای AIDente Pro بپردازید. با پرداخت اشتراک، به ویژگی هایی مانند تخلیه خودکار، محافظت از گرما، Sailing Mode، حالت کالیبراسیون، نمادهای وضعیت زنده و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا