گوناگون

این ردیاب سگ می تواند ریتم غیر طبیعی قلب حیوان خانگی شما را تشخیص دهد

امروزه انتخاب های زیادی در مورد ردیاب های حیوانات خانگی وجود دارد، و برخی حتی می توانند ضربان قلب را کنترل کنند، اما ظاهرا هیچ کدام نتوانسته فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را تا کنون تشخیص دهد. در نمایشگاه CES 2024، شرکت Invoxia از Minitailz، اولین ردیاب حیوانات خانگی در جهان که می‌تواند علائم اولیه بیماری قلبی را در گربه‌ها یا سگ‌ها زیر نظر داشته باشد، رونمایی کرد.

به همراه سایر آمارهای حیاتی و گزارش فعالیت، اپلیکیشن سپس از هوش مصنوعی مولد مکالمه برای تولید گزارش‌های خوانا در حیوانات خانگی شما استفاده می‌کند. به گفته این شرکت فرانسوی، Minitailz به لطف سنسورهای بیومتریک پیشرفته خود که با هوش مصنوعی ترکیب شده، قادر است دستگاه های حیاتی تنفسی و قلبی را با دقت 97 تا 99 درصد ردیابی کند.

با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، مجموعه داده‌ها برای شناسایی نشانگرهای زیستی دیجیتالی که استرس، پیری و آسیب‌شناسی را نشان می‌دهند، استفاده می‌شود. این دستگاه همچنین می‌تواند انواع حرکات مانند پیاده‌روی، دویدن و بزرگنمایی را متمایز کند و همچنین به شما هشدار می‌دهد که حیوانات خانگی شما فراتر از دیوارهای زمینی از پیش تعیین شده شما سرگردان شوند.

ماژول Minitailz دارای یک سیم کارت داخلی برای اتصال LTE-M است که امکان ردیابی بلادرنگ را در ارتباط با GPS فراهم می کند. به گفته Invoxia، این می تواند به هر قلاده حیوان خانگی متصل شود، که این مزیت نسبت به بسیاری از دستگاه های رقیب است که در داخل یک گردنبند فیزیکی گیر کرده اند. Minitailz در حال حاضر برای سگ ها از طریق وب سایت Invoxia با قیمت 99 دلار در دسترس است و به دنبال آن نسخه گربه ای با همان قیمت در ماه مارس عرضه می شود. همچنین باید یک اشتراک با شروع از 8.30 دلار در ماه خریداری کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا