موبایل و تبلت

اپل اولین نسخه بتای عمومی iOS 17.4 را با پشتیبانی از سایدلودینگ منتشر کرد

اپل اولین نسخه بتای عمومی iOS 17.4 و iPadOS 17.4 را امروز در دسترس قرار داده و به همه اجازه می دهد تا جدیدترین نسخه نرم افزار اپل را قبل از در دسترس بودن عمومی دانلود و امتحان کنند. انتشار عمومی پس از انتشار یک هفته پیش برای توسعه دهندگان انجام می شود و با فعال کردن به روز رسانی بتا در Settings -> Software Update در هر دستگاه iOS یا iPadOS سازگار قابل دسترسی است.

تغییر کلیدی در این بتا اضافه شدن تغییراتی برای کاربران در اتحادیه اروپا به منظور پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است که از 7 مارس 2024 لازم‌الاجرا می‌شود. این تغییراتی که اپل هفته گذشته اعلام کرد، شامل پشتیبانی از اپ استورهای جایگزین و گزینه‌های پرداخت خارج از اپ استور و Apple Pay به ترتیب فقط برای کاربران iOS و iPadOS در اتحادیه اروپا است.

تغییرات اپل برای انطباق با DMA مورد انتقاد رقبایی مانند اسپاتیفای و مایکروسافت قرار گرفته و می گویند که آنها “مبهم و گمراه کننده” و “در جهت اشتباه” هستند. علاوه بر این، اپیک گیمز در زمان معرفی فروشگاه اپیک گیمز در iOS، جایی که فورتنایت را به پلتفرم باز می گرداند، وقت زیادی برای عکس گرفتن از اپل صرف نکرده است.

علاوه بر این طبق گزارش MacRumors، اولین نسخه بتای iOS 17.4 برای توسعه دهندگان با شماره ساخت جدید برای مطابقت با نسخه بتا عمومی مجدداً منتشر شده است. احتمالاً نسخه اولیه برای توسعه دهندگان شامل تغییرات ایجاد شده برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا نیست، که بین آن بیلد و نسخه فعلی اضافه شده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا