دوربین های دیجیتال

معرفی دوربین OM-1 Mark II با فوکوس خودکار و لرزشگیر بهبود یافته

OM System (المپوس سابق) OM-1 Mark II را با مشخصات تقریباً مشابه نسخه قبلی خود، اما چندین ارتقاء قابل توجه رونمایی کرده است. این موارد شامل فوکوس خودکار بهبود یافته، به ویژه در سمت هوش مصنوعی، همراه با سایر بهبودهای کیفیت زندگی در لرزشگیر، هندلینگ و موارد دیگر است.

این شرکت تغییر نام تجاری سیستم OM خود را تکمیل کرده، زیرا هیچ اثری از آرم Olympus همانطور که در OM-1 دیده می شود، وجود ندارد. گفته می شود، دوربین ها در داخل تقریباً یکسان هستند. مانند قبل، این دوربین شامل یک سنسور Micro Four Thirds انباشته 20 مگاپیکسلی و پردازنده TruePix X است که امکان عکاسی پیاپی بسیار سریع تا 50 فریم در ثانیه با فوکوس خودکار مداوم را فراهم می کند.

این سرعت‌ها تغییری نکرده‌اند، اما OM System رم داخلی دوربین را تقویت کرده و به برخی از ویژگی‌های جدید اجازه می‌دهد. فوکوس خودکار اکنون می‌تواند گزینه “تشخیص انسان” را داشته باشد که مانند قبل از چهره‌ها و چشم‌ها فراتر می‌رود. این شرکت می‌گوید فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تر است (با و بدون تشخیص سوژه)، که آن را برای ورزش، حیات وحش و موارد دیگر بهتر می‌کند.

همچنین دارای یک بافر عمیق‌تر است، به این معنی که می‌توانید 256 فریم RAW با سرعت 50 فریم در ثانیه قبل از پر شدن آن عکس بگیرید، که تقریباً دو برابر OM-1 است (ایده آل برای شاتر اکشن). در حالی که مدل قبلی امکان عکاسی بدون خاموشی با بالاترین نرخ فریم را فراهم می کرد، اکنون با سرعت کمتر (12.5 فریم در ثانیه و 16 فریم در ثانیه) برای عکاسانی که ترجیح می دهند به این روش استفاده کنند نیز کار می کند.

این شرکت همچنین از الگوریتم‌های به‌روزرسانی‌شده برای تقویت لرزشگیر تصویر درون بدنه ای تا 8.5 استاپ با لنزهای پشتیبانی‌شده، بهتر از هر دوربین دیگری در بازار استفاده کرده و اکنون از 14 بیت RAW برای حالت مولتی شات با وضوح بالا، هم در حالت سه پایه 80 مگاپیکسلی و هم در حالت دستی 50 مگاپیکسلی، برای بهبود محدوده دینامیکی پشتیبانی می کند.

یک تابع جدید Graduated Neutral Density (GND) نام دارد که بر اساس حالت Live ND (LND) مدل قبلی ساخته شده است. دومی یک فیلتر ND واقعی نیست، اما چندین عکس کوتاه را برای شبیه سازی یکی ترکیب می کند. نسخه درجه‌بندی شده به شما امکان می‌دهد در هر زاویه‌ای از شیب نوردهی بگیرید، در حالی که نقطه میانی و داشتن لبه نرم، متوسط یا سخت را نیز کنترل کنید.

چیدمان بدنه و کنترل تقریباً مانند قبل است، اما OM System صفحه‌های فرمان را لاستیکی کرده تا حس بیشتری داشته باشند و هنگام استفاده از دستکش بهتر عمل کنند. این باید مفید باشد، زیرا OM-1 برای عکاسی از پرندگان و حیات وحش در انواع شرایط آب و هوایی محبوب است. فراتر از آن، مشخصات و ویژگی ها تا حد زیادی یکسان هستند و همچنان در حالت 8 بیتی یا 10 بیتی (1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه) با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کنید. OM-1 می تواند ویدیوی 12 بیتی Apple ProRes RAW را با سرعت 60 فریم بر ثانیه به ضبط کننده خارجی Atomos Ninja V یا Ninja V+ بدون هیچ گونه پیوند پیکسلی، خروجی دهد.

منظره یاب اولد 5.76 میلیون نقطه‌ای آن با فرکانس 120 هرتز مانند قبل همراه با نمایشگر کاملاً مفصلی ارائه می‌شود. دو اسلات کارت SD UHS II وجود دارد، اما گزینه CFexpress وجود ندارد. باتری با هر بار شارژ 500 عکس را ارائه می دهد، اما در حالت “خواب سریع” به 1010 می رسد. در نهایت، شما هنوز یک فلاش کوچک FL LM3 دارید که بیشتر برای پر کردن یا استفاده با واحدهای فلاش خارجی طراحی شده است. OM-1 Mark II در اواخر فوریه با قیمت 2400 دلار (فقط بدنه) و 3000 دلار در یک کیت با لنز زوم OM System M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 (معادل 24-80 میلی متر فول فریم) وارد بازار می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا