شرکت ناتینگ این روزها تلاش می کند تا بازار گوشی های ارزان قیمت را با چیزی جالب تر تکان دهد. ناتینگ فون 2a با قیمتی از 329 یورو قصد دارد از طراحی جالب و جذابیتی که مدل‌های رده بالاتر آن را متمایز کرده، استفاده کند و آن را در یک محصول ارزان‌تر، اما همچنان جدید، در کنار فون 2 پرچرب قرار دهد.

مدل جدید از طراحی جذاب و نیمه شفاف Nothing برخوردار است. این گوشی صفحه نمایش OLED بزرگ، صاف و روشن در جلو با پشتی نیمه شفاف دارد که به شما امکان می دهد عناصر طراحی جالب آن، از جمله LEDهای “گلیف” را ببینید. این بار گوشی به جای فلز و شیشه فون 2 از پلاستیک ساخته شده و LEDها فقط در قسمت بالایی گوشی در اطراف ماژول دوربین مرکزی قرار دارند.

اما هنوز هم می‌توانند الگوهای پیچیده‌ای را برای آهنگ‌های زنگ و اعلان‌ها اجرا کنند، میزان صدا، درصد شارژ، تایمرها و دیگر چیزهای سرگرم‌کننده مانند تصویرساز موسیقی را نشان دهند. گوشی صاف و خوش ساخت به نظر می رسد، اما پلاستیک پشتی آن مانند آهنربا گرد و غبار را جذب می کند و خراش ها را نسبتاً راحت می گیرد. در این مقاله به بررسی عمیق تری از ناتینگ فون (2a) می پردازیم. پس در ادامه با ایستگاه آی تی همراه باشید.

مشخصات فنی

  • بدنه: 161.7 در 76.3 در 8.6 میلیمتر، 190 گرم، بدنه پلاستیک، 3 چراغ LED در پشت (اعلان ها، نور پر شدن دوربین).
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچ، AMOLED، وضوح 1080 در 2412 پیکسل، نرخ 120 هرتز، روشنایی پیک 1300 نیت
  • تراشه: مدیاتک دایمنسیتی 7200 پرو، گرافیک Mali-G610 MC4
  • حافظه: 8/12 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • سیستم عامل: رابط کاربری Nothing OS 2.5 مبتنی بر اندروید 14
  • دوربین پشتی: اصلی 50 مگاپیکسل f/1.9 با OIS، فوق عریض 50 مگاپیکسل f/2.2
  • دوربین جلویی: 32 مگاپیکسل f/2.2
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع سیمی 45 وات
  • متفرقه: سنسور اثر انگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، اسپیکرهای استریو

طراحی و صفحه نمایش

شاید انتظار داشته باشید که ناتینگ برای مقرون به صرفه ترین گوشی خود تا به حال همه چیز را کاهش دهد، اما ناتینگ فون (2a) اندازه ای مشابه با فون (2) و کمی بزرگتر از فون (1) دارد. این یک گوشی بزرگ، با ابعاد 161.7 در 76.3 در 8.6 میلی متر است. همچنین ممکن است سبک ترین گوشی باشد که ناتینگ با وزن 190 گرم ساخته شده، اما تنها با چند گرم، و حتی در آن زمان نیز قابل توجه است.

وقتی در نظر بگیرید که قسمت اعظم چیزهایی که لمس می کنید پلاستیکی (با پشتی پلاستیکی نیمه شفاف و قاب پلاستیکی مات بافت دار) است، این وزن ممکن است شگفت انگیز باشد. با این حال، ناتینگ از آلومینیوم در ساخت آن استفاده کرده، که احتمالاً دلیل استحکام گوشی است. همچنین در قسمت جلویی گوریلا گلس 5 وجود دارد و ناتینگ در واقع اندازه حاشیه های فون (2a) را به 2.1 میلی‌متر کاهش داده است.

ماژول شارژ بی‌سیم دایره‌ای دیگر مورد توجه نیست، زیرا فون (2a) ندارد. درعوض، به نظر می‌رسد که ناتینگ بخشی از مدار و ماژول NFC دایره‌ای اطراف ماژول دوربین را برجسته کرده است. ماژول دوربین دوگانه جدید Nothing که در مرکز قرار گرفته به مذاق همه خوش نخواهد آمد، اما کاملاً از تقارنی که به تلفن می‌دهد، تحسین برانگیز است. حداقل زمانی که روی سطوح صاف قرار می گیرد بسیار پایدارتر است.

در اینجا چند طراحی جذاب دیگر وجود دارد. یکی از آنها یک مربع قرمز کوچک در سمت راست قسمت عقب است که به رنگی لطیف اضافه می کند. برجسته تر، رابط Glyph امضای ناتینگ بوده که از 11 چراغ LED گوشی فون (1) و فون (2) به سه چراغ بسیار ساده، تبدیل شده، اما همچنان با اعلان‌های دریافتی روشن می‌شوند، بازخورد بصری را با تایمر دوربین ارائه می‌دهند و می‌توانند برای طیف وسیعی از کارهای دیگر برنامه‌ریزی شوند.

ناتینگ به صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی فون (2) متمرکز شده، که یک پنل AMOLED پر جنب و جوش با همان رزولوشن 1080 در 2412 پیکسل است. از آنجاکه پنل LTPO نیست، نمی‌تواند نرخ تازه‌سازی 120 هرتز خود را به‌طور روان تنظیم کند و باعث می‌شود مصرف انرژی کمتری داشته باشد. صفحه نمایش فون (2a) نیز به اندازه برادر بزرگش روشن نیست و در نور شدید خورشید به 1100 نیت و حداکثر 1300 نیت در محتوای رسانه HDR می رسد. به طور معمول، می تواند به 700 نیت برسد.

با این حال هنوز از HDR10+ پشتیبانی می‌شود، بنابراین محتوای رسانه‌ای همچنان عالی به نظر می‌رسد. در واقع، این یک صفحه نمایش نسبتاً قوی نسبت به قیمت است. پس از تغییر به حالت طبیعی‌تر رنگ استاندارد، خروجی رنگ را اندازه‌گیری کردیم تا دقیق باشد. شما همچنین یک حسگر اثرانگشت اپتیکال مناسب در صفحه نمایش دریافت می کنید که در تجربه ما خوب و قابل اعتماد بود.

عملکرد و کارایی

در حالی که دو گوشی اول ناتینگ با قدرت کوالکام کار می کردند، این شرکت برای سومین و مقرون به صرفه ترین گوشی خود به مدیاتک روی آورده و آن را به تراشه دایمنسیتی 7200 پرو تجهیز کرده است. در تست‌های پردازنده، نسبت به پوکو ایکس 6 پرو بسیار کمتر است، اما به طور کلی با موتورولا 40 اج نئو و آنر مجیک 6 لایت همخوانی دارد.

وقتی صحبت از عملکرد گرافیکی به میان می‌آید، ناتینگ فون (2a) دوباره توسط پوکو ایکس 6 پرو که واقعاً یک ستاره عملکرد در رده زیر 400 پوند بوده، شکست می خورد. با این حال، آن را به خوبی در مقابل موتورولا اج 40 نئو و آنر مجیک 6 لایت قرار می دهد. این گوشی از همه جهات با ناتینگ فون (2) و اسنپدراگون 8 نسل 1 آن فاصله دارد.

چیزی که در هر گوشی مقرون به صرفه ای اهمیت دارد این است که در دست چقدر نرم و لطیف به نظر می رسد، با توجه به اینکه می توان بین منو ها راحت پرید و اپلیکیشن ها را با چابکی قابل توجهی باز کرد. به نظر می رسد دایمنسیتی 7200 پرو در اینجا نیز خوب و جالب کار می کند. این یک تراشه 4 نانومتری است، به این معنی که با استفاده از فرآیند فشرده ای مشابه پردازنده های پرچمدار فعلی ساخته شده است. این در عملکرد حرارتی قوی آشکار می شود.

این تلفن پس از 30 دقیقه بازی سبک به طرز اطمینان‌بخشی خنک ماند و در تست استرس شدید 3DMark Wildlife که بازی‌های سه بعدی پایدار را در مدت 20 دقیقه شبیه‌سازی می‌کند، نزدیک به نمره عالی به دست آورد.

نرم افزار و رابط کاربری

ناتینگ فون (2a) روی اندروید 14 اجرا می شود، اما رابط کاربری Nothing OS 2.5 UI سفارشی است که در روی آن قرار دارد و همه بحث ها را در اینجا تضمین می کند. ناتینگ زیربنای عالی اندروید را حفظ کرده و عاقلانه انتخاب کرده که بیش از حد در قسمت اعلان ها یا منوهای تنظیمات به هم نریزد.

چیزی که ارائه می دهد آیکون ها، پوشه ها و فونت های بسیار شیک شده بوده که همگی دارای سبک هنری پیکسلی یکپارچه سازی با سیستم عامل هستند که در کل فضای Game Boy Advance ایجاد شده توسط سخت افزار تغذیه می شود. حیف است که افکت عمیق‌تر اجرا نشود، زیرا فقط برخی از اپلیکیشن متفرقه استایل پیش‌فرض تک رنگ Nothing را به خود گرفته‌اند. با این حال، می توانید تمام رنگ را هم انتخاب کنید.

ناتینگ همچنین یک رابط Glyph کامل برای مدیریت آن چراغ های چشمک زن منحصر به فرد ارائه می دهد. از طریق این اپلیکیشن می توانید نحوه و مکان روشن شدن سه LED تلفن را سفارشی کنید. مثل همیشه، اینها از حیله گر تا مفید هستند. فلش زدن اعلان های دریافتی می تواند برای کسانی که صفحه نمایش خود را رو به پایین نگه می دارند مفید باشد، در حالی که کاهش تدریجی یکی از چراغ ها با تایمر دوربین اطلاعات ارزشمندی است.

یکی از نقص های اصلی تنظیمات Glyph این است که به اندازه کافی عمیق نیستند. به عنوان مثال، زمانی که علامت تایمر در برنامه ساعت موجود نباشد، فراموش کردن آن بسیار آسان است. این تا حدودی نشان دهنده این واقعیت است که کل سیستم Glyph مانند یک حقه به نظر می رسد، اگرچه به طرز دلپذیری متمایز است. ناتینگ نوید سه سال آپدیت های اصلی اندروید و چهار سال به روز رسانی امنیتی را می دهد که قابل رقابت با رقبای با قیمت مشابه است.

عمر باتری

یکی از زمینه های بهبود واضح ناتینگ فون (2a) که از نانیتگ فون (2) حاصل می شود، باتری است. ظرفیت به طور قابل توجهی به 5000 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. تلفن‌های قبلی Nothing در حال حاضر سابقه‌ای در ارائه عمر باتری جامد دارند. ناتینگ فون (2a) با امتیاز عالی 15:53 ساعت حتی بهتر از اینها عمل کرد. در کل امتیاز عالی کسب کرد، بدون اینکه سناریوی آزمایشی از بقیه عقب بماند.

ناتینگ فون (2a) با حداکثر نرخ 45 وات از طریق Power Delivery 3.0 شارژ می شود. همچنین برخی از پشتیبانی از شارژ سریع را ارائه می دهد، اما نه با سرعت کامل. هیچ شارژری در جعبه خرده‌فروشی وجود ندارد، اما هیچ‌وقت هیچ شارژی در جعبه‌های خرده‌فروشی آن گنجانده نشده، بنابراین جای تعجب نیست.

ما یک شارژر پاور دلیوری 65 واتی با نام تجاری خوب و یک کابل 5A Type-C به Type-C برای آزمایش گرفتیم. با استفاده از این تنظیمات، توانستیم در پانزده دقیقه از صفر به 29 درصد برسیم که ایده آل نیست، اما سپس سرعت ها کمی افزایش یافت و در عرض 30 دقیقه به 59 درصد رسیدیم. شارژ کامل فقط یک ساعت طول کشید. این سرعت ها با بهترین سرعت های موجود در این گروه قیمت فاصله زیادی دارند، اما در کل کاملاً ثابت هستند.

کیفیت دوربین

روی کاغذ، به نظر می‌رسد که ناتینگ دقیقاً از همان سیستم دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی در گوشی فون (2a) مانند فون (2) استفاده کرده است. با این حال تفاوت هایی وجود دارد. سنسور اصلی فون (2a) ممکن است یک سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچی با دیافراگم f/1.9 و OIS باشد، اما این یک سنسور سامسونگ کمتر نسبت به سنسور پیشرفته تر سونی فون (2) است.

ناتینگ فون (2a) همراه با یک پردازنده کوچک‌تر، به وضوح به اندازه برادر بزرگ‌تر خود یک گوشی هوشمند نیست، اما نسبت به پولش کاملاً مناسب است. در عکس‌های گرفته شده، متوجه شدیم که تصاویر گرفته شده طبیعی‌تر و بهتر از گوشی هایی مانند پوکو X6 پرو 5G است. با وجود ارائه یک سنسور نسبتا بزرگ و OIS، عکس‌های شبانه چندان چشمگیر نیستند.

با اینکه به اندازه کافی روشن هستند (شاید بیش از حد)، اما نویز قابل توجهی در آسمان مهتابی وجود دارد، و نشانه هایی از تمایل عمومی به نوردهی بیش از حد عناصر درخشان گاه به گاه وجود دارد. سنسور 50 مگاپیکسل 1/2.76 اینچی فوق عریض نتایج مناسبی را نشان می دهد. البته از نظر جزئیات یا محدوده دینامیکی با سنسور اصلی مطابقت ندارد، اما لحن کاملاً متفاوت نیست.

در اینجا دوربین تله فوتو وجود ندارد، اما زوم روی حسگر اصلی متمرکز شده تا عکس‌های 2 برابری داشته باشد و جلوه‌های بسیار خوبی بگیرد. این همچنین تضمین می‌کند که عکس‌های زوم شده رنگ عکس‌های 1 برابری شما را حفظ می‌کنند، که همیشه یک چیز خوب است. دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی فون (2a) با فون 2 یکسان است. به لطف فوکوس ثابت، سلفی های نرم مشابهی تولید می کند، اما در گوشی هایی با این قیمت کاملاً قابل قبول است. در بخش فیلمبرداری، شما به ضبط 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه یا 1080p با سرعت 60/120 فریم در ثانیه نگاه می کنید.

جمع بندی

اجازه ندهید طراحی چشم نواز ناتینگ فون (2a) و رابط کاربری پر زرق و برق شما را فریب دهد. این یکی از متفکرانه‌ترین گوشی‌ها در کلاس وزنی 300 پوندی است. ممکن است به اندازه Poco X6 Pro سریع نباشد، اما همچنان به اندازه کافی سریع است تا اکثر کارها را روان و کارآمد انجام دهد. همچنین فون (2a) به اندازه موتورولا اج 40 نئو احساس برتری ندارد، با این حال هنوز در دست گرفتن احساس خوبی دارد. عمر باتری نیز قوی است.

حس تعادل مشابهی در سیستم دوربین دوقلوی آن وجود دارد، که به جای افزودنی های فریبنده، از شایستگی غیرقابل نمایش برخوردار است. باز هم، در گرفتن عکس فوق العاده نیست، اما کار را بی سر و صدا و کارآمد انجام می دهد. رابط کاربری سفارشی ناتینگ و سیستم رابط Glyph همچنان می‌توانند از عمق و هدف بیشتری بهره ببرند، اما نمی‌توان انکار کرد که هر دو سبک و سرگرمی بسیار مورد نیاز را به بخش مقرون‌به‌صرفه‌تر بازار گوشی‌های هوشمند تزریق می‌کنند.

مزایا

  • طراحی منحصر به فرد و چشم نواز با مقدار شگفت انگیزی از قابلیت های اضافه شده از رابط Glyph
  • OLED با روشنایی مناسب با نرخ تازه سازی 120 هرتز، رنگ های 10 بیتی و پشتیبانی از HDR
  • عمر باتری عالی و سرعت شارژ ثابت
  • طراحی نرم افزاری منحصر به فرد و منسجم و زیبایی شناسی با مقدار زیادی بیت های سفارشی
  • عملکرد دوربین همه جانبه جامد. تثبیت کننده ویدیو خوب و حالت شب اختصاصی برای ویدیو

معایب

  • بدون شارژر داخل جعبه
  • تمیز کردن سطح پشتی فوق العاده سخت که هم چربی و هم گرد و غبار را دیوانه وار جمع می کند
  • بازی با نرخ تازه سازی بالا به درستی پشتیبانی نمی شود
  • حالت شب برای عکس ها رفتار کمی گیج کننده دارد
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *