گلکسی A54 هیجان‌انگیزترین گوشی میان‌رده سامسونگ در سال گذشته بود، اما این گلکسی A34 بود که در نهایت انتخاب معقولی برای کاربران بود. گلکسی A35 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است که با دوربین 50 مگاپیکسلی، نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، رقیبی قدرتمند برای سایر گوشی‌های این رده به حساب می‌آید. در این مطلب به نقد و بررسی این گوشی می پردازیم. بنابراین در ادامه با ایستگاه آی تی همراه شوید.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 161.7×78.0x8.2 میلیمتر، 209 گرم، شیشه جلو (گوریلا گلس ویکتوس پلاس)، فریم پلاستیک
  • صفحه نمایش: 6.6 اینچ، Super AMOLED، وضوح 1080 در 2340 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز، روشنایی 1000 نیت
  • تراشه: اگزینوس 1380، گرافیک Mali-G68 MP5
  • حافظه: 6/8 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • نرم افزار: رابط کاربری One UI 6.1 مبتنی بر اندروید 14
  • دوربین پشتی: اصلی 50 مگاپیکسل f/1.8، فوق عریض 8 مگاپیکسل f/2.2 و ماکرو 5 مگاپیکسل f/2.4
  • دوربین جلویی: 13 مگاپیکسل f/2.2
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، 25 وات سیمی
  • متفرقه: اثرانگشت خوان (زیر نمایشگر، اپتیکال)؛ بلندگوهای استریو؛ حسگر مجاورت مجازی

طراحی و صفحه نمایش

گلکسی A35 اولین گوشی از این سری با پشت شیشه ای است. سال گذشته شاهد بودیم که گلکسی A54 همین ارتقا را دریافت کرد، اما با گلکسی A35، سامسونگ به انتخاب استفاده از گوریلا گلس ویکتوس پلاس به جای گوریلا گلس 5، قدمی فراتر گذاشته است. از آنچه می توانیم بگوییم، این بوده که در بخش جلوی دستگاه شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس قرار گرفته است.

ویکتوس پلاس اولین بار در سال 2020 در دستگاه های سامسونگ دیده شد و حداقل دو برابر محافظت در برابر خراش و افتادن از گوریلا گلس 5 را ارائه می دهد. گوریلا گلس ویکتوس پلاس یک ارتقاء بسیار خوشایند است که با معرفی رسمی گلکسی A35 غافلگیرکننده بود. با این حال، از آنجایی که ما حاضر نبودیم عمداً صفحه نمایش را خراش دهیم یا گوشی را رها کنیم تا شایستگی های نسخه قوی تر گوریلا گلس را آزمایش کنیم، واقعاً نمی توانیم بگوییم که A35 با استفاده روزانه در مدت زمان طولانی چگونه خواهد بود.

هیچ تضمینی در مورد شیشه وجود ندارد، بنابراین ممکن است بخواهید از محافظ صفحه نمایش و یک قاب استفاده کنید تا گوشی را تا حد امکان بکر و بدون آسیب نگه دارید. طراحی سنگین شیشه ای باعث ایجاد حس برتر در دست می شود. این گوشی به اندازه گلکسی A55 یا گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به نظر نمی‌رسد و فریم آن از پلاستیک ساخته شده، اما یک قاب فلزی قیمت را افزایش می‌دهد، بنابراین قاب پلاستیکی چیزی نیست که از آن شکایت کنیم.

مانند گلکسی A55، گلکسی A35 نیز مانند مدل سال گذشته حاشیه‌های بزرگی دارد. همچنین گلکسی A35 به مانند A55، شامل قسمت برجسته ای از قاب به نام Key Island بوده که اطراف دکمه های تنظیم صدا را فراگرفته است. این واقعاً چیزی را از نظر عملی تغییر نمی‌دهد یا بهبود نمی‌بخشد، و مانند سایر گوشی‌های میان‌رده گلکسی که از اواخر سال 2023 به بازار عرضه شدند، Key Island برای متمایز کردن طراحی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ عمل می‌کند.

گلکسی A35 از یک نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد و سامسونگ ادعا می کند همان 1000 نیت حداکثر روشنایی در حالت High Brightness را دارد. اما مانند گلکسی A55، گلکسی A35 می‌تواند روشن‌تر از آنچه که مشخصات رسمی نشان می‌دهد باشد، همانطور که با آزمایش انجام شده توسط افراد در DxOMark مشخص شد. ناگفته نماند که هر چقدر هم که شرایط نوری سخت باشد، مشکلی با خوانایی صفحه نمایش نخواهید داشت.

این نمایشگر کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و روشنایی آن نیز مناسب است. نرخ رفرش 120 هرتز نیز باعث می‌شود که تجربه کاربری روان‌تری داشته باشید. حسگر اثر انگشت نوری تعبیه شده در نمایشگر دقیق و سریع است. A35 فاقد درگاه هدفون 3.5 میلی متری است، بنابراین باید هدفون های بی سیم یا USB-C خود را بیاورید یا به بلندگوهای تلفن بسنده کنید. ستاپ بلندگوی استریو برای تماشای گهگاهی یک یا دو ویدیوی یوتیوب خوب است.

کیفیت دوربین

گلکسی A35 5G یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی برای عکاسی شناخته می‌شود. گلکسی A35 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد.  دوربین این گوشی تصاویر تمیز و بدون اغراق ثبت می‌کند و رنگ‌ها در آن زنده و طبیعی هستند. خوشبختانه سامسونگ در نسل 2024 گوشی‌های خود، از اشباع بیش از حد رنگ‌ها کاسته و به طبیعی‌تر شدن تصاویر کمک کرده است.

با توجه به نتایج به‌دست آمده از بررسی گوشی ‏A35‎‏، عملکرد HDR این دوربین به طور قابل توجهی ارتقا یافته و جزئیات در مناطق سایه‌دار تصاویر به وضوح افزایش یافته است. البته در شرایط نوری نامناسب، دوربین فوق عریض به پای دوربین اصلی نمی‌رسد، اما با این وجود عملکرد آن در این رده قیمتی قابل قبول است.

عملکرد دوربین گلکسی ‏A35‎ در نور کم به طور قابل توجهی بهترین در کلاس خود است. جزئیات، نویز و رنگ تصاویر در این شرایط به خوبی مدیریت می‌شوند. حالت پرتره نیز به نظر بسیار خوب است و سوژه انسان را به اندازه کافی دقیق از پس زمینه جدا می‌کند. با این حال، پس زمینه مات کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد. دوربین سلفی نیز عملکرد خوبی دارد. در نهایت، فقدان لنز تله‌فوتو در این گوشی حس می‌شود، اما زوم دیجیتال آن در حالت 2 برابر حتی در نواحی کم‌نور قابل قبول است. متاسفانه در حالت‌های 5 و 10 برابر، کیفیت تصاویر افت می‌کند.

گلکسی A35 با دوربین اصلی خود قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 4k و سرعت 30 فریم در ثانیه است. نکته جالب پس از بررسی گوشی ‏A35‎‏ در این بخش اینجاست که این قابلیت فقط با زوم یک برابر امکان‌پذیر است و در صورت استفاده از زوم 2 برابر، رزولوشن فیلمبرداری به 1080 محدود می‌شود. دوربین فوق عریض نیز، همانطور که انتظار می‌رود، فیلم‌برداری را با کیفیت Full HD انجام می‌دهد؛ اما در یک غافلگیری خوشایند، دوربین سلفی قادر به فیلمبرداری 4k است که در این رده قیمتی، یک مزیت محسوب می‌شود.

کیفیت فیلم‌های ‎4k‎‏ ‏ضبط شده با دوربین اصلی، به خصوص برای این رده قیمتی، بسیار خوب است. اگرچه جزئیات می‌توانست بهتر باشد؛ اما به‌طور کلی کیفیت قابل قبولی دارد. رنگ‌ها کمی بیش از حد اشباع‌شده به نظر می‌رسند، اما همچنان خوب هستند. محدوده دینامیکی و کنتراست، هر دو عالی هستند.

عملکرد و کارایی

سامسونگ برای گلکسی ‏A35‎ فایوجی از تراشه اگزینوس 1380 (5 نانومتری) استفاده کرده است. این همان تراشه‌ای است که در گلکسی A54 5G سال گذشته به ‌کاررفته بود. اگزینوس 1380 در مقایسه با تراشه دایمنسیتی 1080 که در A34 استفاده شده بود، پیشرفت قابل توجهی را نشان می‌دهد؛ این پیشرفت به‌خصوص در‌بخش گرافیک سه بعدی بسیار مشهود است.

گلکسی A35 هنوز هم به مانند گوشی میان رده سامسونگ معمولی است که همیشه بدون مشکل کار نمی کند، به طوریکه گهگاهی انیمیشن های UI تحت تاثیر لکنت های تصادفی قرار می گیرند و جابجایی سریع بین برنامه های مختلف باعث تاخیر می شود. اما مانند گلکسی A55، زمانی که A35 روان کار می کند، روان بودن رابط کاربری تقریباً به خوبی گلکسی S23 یا S24 است. از آنچه می توانیم بگوییم، این به دلیل One UI 6.1 است که انیمیشن های روان تری را برای همه دستگاه های گلکسی به ارمغان می آورد. به طور کلی، A35 شما را در استفاده عمومی ناامید نخواهد کرد.

گلکسی ‏A35‎ به 6/8 گیگابایت رم مجهز شده که برای این گوشی کافی به نظر می‌رسد. این گوشی در دو مدل با حافظه ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. حافظه ذخیره‌سازی در آن از نوع UFS 3. 1 است که سرعت قابل قبولی دارد. یکی از مزیت‌های A35 5G، قابلیت افزایش حافظه ذخیره‌سازی با استفاده از کارت microSD تا 1 ترابایت است. البته اسلات کارت microSD با اسلات سیم کارت دوم مشترک است، بنابراین باید بین استفاده از کارت حافظه و سیم کارت دوم، یکی را انتخاب کنید.

عملکرد بازی نیز بسیار خوب است. شما باید به تنظیمات گرافیکی پیش‌فرض در بازی‌های سنگینی مانند Call of Duty پایبند باشید تا عملکرد در جلسات طولانی بازی کاهش نیابد، اما اگر بالاترین تنظیمات گرافیکی را فعال کنید، عملکرد A35 به سرعت سایر بازی‌های میانی کاهش نمی‌یابد. برد گوشی های گلکسی به لطف سیستم خنک کننده ای که 70 درصد بزرگتر از A34 و A54 است.

در واقع، بهترین بخش در مورد گلکسی A35 این است که چگونه آن را خنک نگه می‌دارد، مهم نیست که چه چیزی به آن بیفزایید. سیستم خنک‌کننده بزرگ‌تر کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد، و خارج از اجرای برنامه‌های بنچمارک که سخت‌افزار را به حداکثر می‌رسانند، هرگز نگران دمای گوشی نخواهید بود.

نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی A35 یکی از اولین گوشی های سامسونگ است که با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه می شود. با این حال، هیچ یک از ویژگی‌های هوش مصنوعی که با One UI 6.1 به گلکسی S24 می آید، را دریافت نخواهید کرد. البته، شما هنوز هم یک تجربه نرم افزاری عالی کسب می کنید. سامسونگ دیگر عملکرد نرم افزاری فانتزی را به گوشی های پرچمدار خود محدود نکرده است (به جز مواردی مانند پشتیبانی از Samsung DeX).

شما همچنان می توانید به ویژگی‌هایی مانند سامسونگ پی، بیکسیبی، اشتراک‌گذاری سریع، ضبط صفحه داخلی، نمایشگر همیشه روشن، پوشه امن، حالت اختصاصی کودکان، حالت‌ها و روال‌ها، مولتی تسکینگ و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. A35 همچنین واجد شرایط چهار ارتقای اصلی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی است.

حتی برخی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه گلکسی این روزها از پشتیبانی مشابهی برخوردار می‌شوند، که همچنان دستگاه‌های سامسونگ را از رقبا متمایز می‌کند. اگر تعجب می‌کنید، A35 از به‌روزرسانی‌های یکپارچه اندروید، که برای اولین بار در دستگاه‌های سامسونگ با گلکسی A55 عرضه شد، پشتیبانی نمی‌کند.

عمر باتری

عمر باتری گلکسی A35 5G نسبت به نسل قبلی خود تغییری نکرده و همچنان 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. بررسی گوشی ‏A35‎‏ نشان می‌دهد که این مقدار برای یک روز کامل استفاده سنگین کافی است. شما می‌توانید با تنظیم نمایشگر روی نرخ تازه‌سازی 60 هرتز، عمر باتری را بیشتر از این هم افزایش دهید. با استفاده متوسط یا کم، A35 می‌تواند حتی بیش از یک روز برایتان کار کند.

مانند سایر گوشی‌های سری A سامسونگ، گلکسی A35 هم از شارژ سریع سیمی تا 25 وات پشتیبانی می‌کند. اما شارژری در جعبه گوشی وجود ندارد و باید آن را جداگانه تهیه کنید. نتایج تست این گوشی نشان می‌دهد که در 15 دقیقه، 26 درصد از باتری شارژ می‌شود و در 30 دقیقه شارژ آن به 52 درصد می‌رسد. شارژ کامل باتری نیز 86 دقیقه طول می‌کشد. این سرعت شارژ با سایر گوشی‌های سری A سامسونگ که از شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کنند، برابری می‌کند.

جمع بندی

سامسونگ گلکسی A35 یک گوشی میان‌رده با امکانات مناسب است. این گوشی از دوربین 50 مگاپیکسلی، نمایشگر 120 هرتزی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب هستید، گلکسی A35 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مزایا

  • صفحه نمایش 120 هرتز AMOLED
  • طراحی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار با گوریلا گلس ویکتوس پلاس
  • دوربین اصلی خوب
  • اندروید 14 و One UI 6.1
  • واجد شرایط چهار به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید، پنج سال به‌روزرسانی امنیتی

معایب

  • عمر باتری به خوبی گلکسی A34 نیست
  • دوربین های ماکرو و فوق عریض متوسط
  • حاشیه های بزرگ قدیمی
  • شارژ 25 واتی سامسونگ کم به نظر می رسد
  • بدون پورت 3.5 میلی متری
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *