سخت افزار

مایکروسافت از پردازنده Azure Cobalt 100 برای ماشین های مجازی Azure رونمایی کرد

در نوامبر 2023، مایکروسافت اعلام کرد که در حال طراحی چند پردازنده مبتنی بر Arm است. یکی از آنها Azure Cobalt بود که برای بارهای کاری محاسبات ابری همه منظوره ساخته شد. روز گذشته، به عنوان بخشی از بیلد 2024، مایکروسافت اعلام کرد که پردازنده Azure Cobalt 100 اکنون برای دسترسی به یک برنامه پیش نمایش برای ماشین های مجازی جدید Azure در دسترس است.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد:

ماشین های مجازی Azure Cobalt 100 می توانند تا 1.4 برابر عملکرد CPU، تا 1.5 برابر عملکرد در بارهای کاری مبتنی بر جاوا و تا 2 برابر عملکرد در سرورهای وب، برنامه های دات نت و برنامه های حافظه کش در مقایسه با نسل قبلی ماشین های مجازی آژور مبتنی بر آرم ارائه دهند. این ماشین‌های مجازی از IOPS ذخیره‌سازی داخلی 4 برابر (با NVMe مستقیم) و تا 1.5 برابر پهنای باند شبکه در مقایسه با نسل قبلی ماشین‌های مجازی مبتنی بر Arm Azure پشتیبانی می‌کنند.

ماشین‌های مجازی جدید Azure Cobalt 100 اکنون در طول دوره پیش‌نمایش به‌صورت رایگان در دسترس هستند، اگرچه مایکروسافت برای سرویس‌هایی که از این ماشین‌های مجازی جدید استفاده می‌کنند، از جمله فضای ذخیره‌سازی دیسک و موارد دیگر، هزینه‌هایی دریافت می‌کند. هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه زمانی که ماشین های مجازی جدید به طور کلی در دسترس قرار گیرند، چه هزینه هایی خواهند داشت، وجود ندارد.

مناطق Azure زیر همان‌هایی هستند که مشتریان می‌توانند با پردازنده‌های جدید Cobalt 100 به آن‌ها دسترسی داشته باشند:

  • Central US
  • East US
  • East US 2
  • North Europe
  • Southeast Asia
  • West Europe
  • West US 2

این ماشین‌های مجازی جدید با پردازنده‌های Cobalt 100 شامل پشتیبانی از تعدادی راه‌حل ذخیره‌سازی از جمله استاندارد SSD، استاندارد HDD، SSD Premium و ذخیره‌سازی Ultra Disk هستند. نسخه‌های Insider Preview Windows 11 Pro و Enterprise با ماشین‌های مجازی Cobalt 100 در دسترس هستند. همچنین از تعدادی سیستم عامل مبتنی بر لینوکس مانند Canonical Ubuntu، CentOS، Debian، Red Hat Enterprise Linux و غیره پشتیبانی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا