نرم افزار و اینترنت

ویژگی جدید گوگل میت، میکروفون‌ها را از چندین لپ‌تاپ برای صدای واضح‌تر وصل می‌کند

گوگل به تازگی ویژگی “صدای تطبیقی” یا Adaptive Audio به گوگل میت افزوده که به کاربران Google Workspace جایگزینی برای تجهیزات کنفرانس ویدئویی اختصاصی ارائه می‌کند؛ در صورتی که بسته آنها شامل دسترسی به ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی باشد.

پس از عرضه، گوگل میت می‌تواند به‌طور خودکار چندین لپ‌تاپ را در یک اتاق شناسایی کند و بلندگوها و میکروفون‌های آنها را با هم ادغام کند. ایده این است که به چندین شرکت‌کننده اجازه می‌دهد بدون نیاز به جمع شدن در اطراف یک لپ‌تاپ به وضوح صدا شنیده شود و همچنین پژواک و بازخورد صوتی را کاهش می‌دهد.

به گفته گوگل، این ویژگی باید به نفع سازمان‌های کوچک و سایر تیم‌هایی باشد که ممکن است تجهیزات اختصاصی در دسترس نداشته باشند یا اگر تجهیزاتشان با مشکلات فنی مواجه هستند. همچنین باید به تیم‌ها در انتخاب مکان‌های جلسه انعطاف‌پذیری بیشتری بدهد تا زمانی که اتاق کنفرانس در دسترس نیست، بتوانند مثلاً در کافه‌ها یا سالن‌های استراحت ملاقات کنند.

گوگل می گوید که این ویژگی را به تدریج طی چند هفته آینده برای مشتریان Google Workspace با Gemini Enterprise، Gemini Business، Gemini Education، Gemini Education Premium و افزودنی AI Meetings و Messaging عرضه خواهد کرد. پس از عرضه، این ویژگی به طور پیش فرض روشن می شود، اگرچه کاربران می توانند به صورت دستی آن را خاموش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا