نرم افزار و اینترنت

اکنون می توانید آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 را زودتر نصب کنید

مایکروسافت امروز به‌روزرسانی بعدی ویندوز 11 را برای حلقه Release Preview خود منتشر می‌کند. این آخرین حلقه آزمایش است قبل از اینکه به‌روزرسانی 24H2 در دسترس همه کاربران ویندوز 11 باشد. این به‌روزرسانی شامل پشتیبانی پس‌زمینه HDR، صرفه‌جویی در انرژی، Sudo برای ویندوز، Rust در هسته ویندوز و غیره است.

مایکروسافت این آپدیت را در اواخر سال جاری از طریق Windows Update منتشر خواهد کرد، اما می‌توانید نسخه نهایی را از طریق گزینه Windows Insider در قسمت Windows Update ویندوز 11 دریافت کنید. برای ثبت نام در برنامه Windows Insider کافیست دستورات را دنبال کنید و مطمئن شوید که Release Preview را انتخاب کرده اید. Windows 11 24H2 دارای پشتیبانی پس‌زمینه HDR است که به شما امکان می‌دهد از تصاویر JXR به عنوان پس‌زمینه تصویر زمینه خود استفاده کنید.

اگر از چندین مانیتور استفاده می کنید، ویندوز 11 تصویر زمینه را بر اساس هر نمایشگر تطبیق می دهد. مایکروسافت همچنین در حال بررسی نحوه عملکرد حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی در آخرین به‌روزرسانی است. حالت جدید صرفه جویی در انرژی مصرف انرژی را با کاهش عملکرد سیستم کاهش می دهد تا در عمر باتری لپ تاپ ها صرفه جویی شود. همچنین با کامپیوترهای دسکتاپ معمولی کار می کند، بنابراین می توانید میزان برق مصرفی یک دستگاه بازی را کاهش دهید.

ویندوز 11 24H2 همچنین شامل یک دستور sudo داخلی است که برای توسعه دهندگان طراحی شده است. مایکروسافت از sudo در داخل ویندوز استفاده می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد ابزارهای elevated را مستقیماً از یک جلسه کنسول unelevated اجرا کنند. شما می توانید دستور sudo را در سه حالت پیکربندی کنید: یک پنجره جدید، با ورودی غیرفعال و درون خطی. شبیه ترین حالت به sudo لینوکس، درون خطی است، در حالی که حالت های دیگر قفل تر هستند.

مایکروسافت همچنین با این به‌روزرسانی، توانایی ایجاد آرشیوهای 7-zip و TAR را در File Explorer به همراه یک نمای پیمایشی از Flyout تنظیمات سریع که در بالای نوار وظیفه ظاهر می‌شود، اضافه می‌کند. یک ویژگی جدید Voice Clarity مبتنی بر هوش مصنوعی نیز بخشی از 24H2 است، به جای اینکه فقط به دستگاه هایی با تراشه های واحد پردازش عصبی (NPU) محدود شود. هنگامی که در حال مکالمه هستید یا در حال ضبط صدا هستید، Voice Clarity، صدای پس زمینه را حذف می کند.

آخرین ترفندها در ویندوز 11 24H2 روی دستیار Copilot داخلی تأثیر می گذارد. Copilot اکنون یک دکمه اختصاصی در سمت راست سینی سیستم است و دستورات بیشتری را برای تغییر تنظیمات، روشن کردن ویژگی‌های ویندوز و غیره درک می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا