موبایل و تبلت

سونی اکسپریا XZ3 با نمایشگر منحنی اولد معرفی شد

پس از ماه ها انتظار، سرانجام سونی در نمایشگاه ایفا 2018، از پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا ایکس زد 3 یا Xperia XZ3 به طور رسمی رونمایی کرد.

اکسپریا XZ3 از نمایشگر 6 اینچی منحنی اولد با رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 18 به 9 بهره می برد. صفحه‌نمایش جدید اکسپریا XZ3 از فناوری HDR نیز پشتیبانی کرده و ظاهر گوشی را از جلو شبیه به گلکسی اس ۹ کرده است. همچنین هر دو طرف گوشی با لایه گوریلا گلس 5 محاظت شده و از باتری با ظرفیت 3330 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

پردازنده تعبیه شده در این گوشی، کوالکام اسنپدراگون 845 بوده و در کنار آن 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کند. از سوی دیگر حسگر اثرانگشت به قاب پشتی منتقل داده شده است. این گوشی ۹.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۳ گرم وزن داشته و با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار نیز مقاوم است.

دوربین اصلی گوشی از دارای سنسور ۱۹ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرونی مجهز به فوکوس هیبریدی لیزری/تشخیص فاز بوده و قابلیت فیلم‌برداری 4K HDR و 1080p@960fps را نیز دارد. با این‌حال سونی می‌گوید با پردازشگر تصویر BIONZ جدید کیفیت تصاویر نسبت به نسل گذشته بهبود داشته است.

دوربین سلفی اما ارتقا یافته و حالا ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 است. باتری اکسپریا XZ3 هم ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع و فناوری Qnovo است. یک قابلیت جدید دیگر Xperia XZ3 اما قابلیت Side Sense است. این قابلیت براساس جسچرهای لمسی به لمس‌ها و سوایپ‌های شما از لبه خمیده صفحه پاسخ می‌دهد و می‌تواند به عنوان دکمه شاتر دوربین یا دکمه بازگشت از آن استفاده شود.

اکسپریا XZ3 از اندروید ۹ بهره گرفته که رابط کاربری سبک سونی روی آن سوار شده است. اکسپریا ایکس‌زد ۳ قرار است از اوایل مهرماه با قیمت ۹۰۰ دلاری به بازار عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا