پس از ماه ها انتظار، سرانجام سونی در نمایشگاه ایفا 2018، از پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا ایکس زد 3 یا Xperia XZ3 به طور رسمی رونمایی کرد.

اکسپریا XZ3 از نمایشگر 6 اینچی منحنی اولد با رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 18 به 9 بهره می برد. صفحه‌نمایش جدید اکسپریا XZ3 از فناوری HDR نیز پشتیبانی کرده و ظاهر گوشی را از جلو شبیه به گلکسی اس ۹ کرده است. همچنین هر دو طرف گوشی با لایه گوریلا گلس 5 محاظت شده و از باتری با ظرفیت 3330 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

پردازنده تعبیه شده در این گوشی، کوالکام اسنپدراگون 845 بوده و در کنار آن 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کند. از سوی دیگر حسگر اثرانگشت به قاب پشتی منتقل داده شده است. این گوشی ۹.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۹۳ گرم وزن داشته و با استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار نیز مقاوم است.

دوربین اصلی گوشی از دارای سنسور ۱۹ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرونی مجهز به فوکوس هیبریدی لیزری/تشخیص فاز بوده و قابلیت فیلم‌برداری 4K HDR و 1080p@960fps را نیز دارد. با این‌حال سونی می‌گوید با پردازشگر تصویر BIONZ جدید کیفیت تصاویر نسبت به نسل گذشته بهبود داشته است.

دوربین سلفی اما ارتقا یافته و حالا ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 است. باتری اکسپریا XZ3 هم ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع و فناوری Qnovo است. یک قابلیت جدید دیگر Xperia XZ3 اما قابلیت Side Sense است. این قابلیت براساس جسچرهای لمسی به لمس‌ها و سوایپ‌های شما از لبه خمیده صفحه پاسخ می‌دهد و می‌تواند به عنوان دکمه شاتر دوربین یا دکمه بازگشت از آن استفاده شود.

اکسپریا XZ3 از اندروید ۹ بهره گرفته که رابط کاربری سبک سونی روی آن سوار شده است. اکسپریا ایکس‌زد ۳ قرار است از اوایل مهرماه با قیمت ۹۰۰ دلاری به بازار عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *