با توجه به افزایش عملیات هک و افشای اطلاعات کاربران در این اواخر، احتمال زیادی وجود دارد که حداقل یکی از پسوردهای کاربران در فضای مجازی فاش شده باشد. گوگل به تازگی افزونه ای تحت عنوان Password Checkup برای مرورگر گوگل کروم عرضه کرده که به کاربر کمک می کند در فضای آنلاین ایمن بماند.

عملکرد افزونه جدید کروم به این نحو است که با بررسی ترکیب نام های کاربری و کلمات عبوری که شما برای ورود به سرویس های آنلاین مختلف استفاده می کند و چنانچه هکرها به این ترکیب دسترسی پیدا کرده باشند به شما هشدار می دهد.

به گفته این شرکت، افزونه مذکور دارای بانک اطلاعاتی حاوی ۴ میلیارد اطلاعات محرمانه ای است که در نشت های امنیتی مختلف فاش شده اند. هنگامیکه افزونه یک پسورد غیر ایمن را ردیابی می کند، یک باکس قرمز رنگ بزرگ به کاربر اطلاع رسانی می کند.

اگر نگران تضعیف شدن پسوردهای خود حین انتقال به سرور های گوگل هستید باید بدانید که تیم امنیتی این شرکت با رمزنگاران دانشگاه استنفورد گفتگوهایی را انجام داده تا اطمینان حاصل پیدا کنید که این شرکت هیچگاه به کلمات عبور و نام کاربری شما دسترسی پیدا نمی کند.

گوگل خاطر نشان کرده که فرایند انطباق دادن کلمات عبور و نام های کاربری کاملا به صورت لوکال انجام می شود و خودش از آنها مطلع نمی شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *