شرکت AMD به تازگی اولین کارت گرافیک 7 نانومتری برای ایستگاه های کاری و رندرینگ با نام Radeon Pro W5700 رونمایی کرده است. این محصول اولین کارت گرافیک حرفه‌ای ورک استیشن دنیا است که از معماری 7 نانومتری برخوردار شده است و سطحی جدید از عملکرد بی نظیر و ویژگی‌های پیشرفته را برای طراحان حرفه ای 3 بعدی، مهندسین، معمارها و غیره ارائه می دهد و پردازشات سنگین و چندگانه را با سرعتی فوق‌العاده انجام می دهد.

کارت گرافیک جدید AMD از معماری RDNA با کارایی بالا و مصرف بهینه و همچنین حافظه 8 گیگابایتی GDDR6 استفاده کرده که توانایی پردازشات سنگین را در برای کاربران فراهم می آورد. این کارت گرافیک همچنین دارای رابط PCIe 4.0 بوده و به پورت USB-C مجهز شده است. این پهنای باند بسیار بالا باعث میشود کاربران حرفه ای رندرها و پردازشات گرافیکی بسیار سنگین و 3 بعدی و مدل های مفهومی و نمونه‌های مجازی را با سرعتی قابل ملاحظه انجام دهند.

از نظر عملکرد واقعی، حداکثر توان نقطه ای این کارت گرافیکی 8.9 TFLOP است و دارای 6 خروجی تصویر از است که 5 خروجی از نوع mini-DP است و یک خروجی از نوع USB-C می باشد. از دیگر ویژگی‌های شاخص Radeon Pro W5700 باید به بهبود 25 درصدی عملکرد نسبت به هر کلاک و 41 درصد نسبت به هر وات در مقایسه با معماری نسل قبل GCN اشاره کرد. همچنین 18 درصد راندمان بهتر را نسبت به رقبای هم رده خود به لطف معماری 7 نانومتری و بهینه سازی‌های انجام شده ارائه می دهد. AMD این محصول را با قیمت 799 دلار روانه بازار کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *