سخت افزار

شرکت AMD از کارت گرافیک Radeon Pro W5700 رونمایی کرد

شرکت AMD به تازگی اولین کارت گرافیک 7 نانومتری برای ایستگاه های کاری و رندرینگ با نام Radeon Pro W5700 رونمایی کرده است. این محصول اولین کارت گرافیک حرفه‌ای ورک استیشن دنیا است که از معماری 7 نانومتری برخوردار شده است و سطحی جدید از عملکرد بی نظیر و ویژگی‌های پیشرفته را برای طراحان حرفه ای 3 بعدی، مهندسین، معمارها و غیره ارائه می دهد و پردازشات سنگین و چندگانه را با سرعتی فوق‌العاده انجام می دهد.

کارت گرافیک جدید AMD از معماری RDNA با کارایی بالا و مصرف بهینه و همچنین حافظه 8 گیگابایتی GDDR6 استفاده کرده که توانایی پردازشات سنگین را در برای کاربران فراهم می آورد. این کارت گرافیک همچنین دارای رابط PCIe 4.0 بوده و به پورت USB-C مجهز شده است. این پهنای باند بسیار بالا باعث میشود کاربران حرفه ای رندرها و پردازشات گرافیکی بسیار سنگین و 3 بعدی و مدل های مفهومی و نمونه‌های مجازی را با سرعتی قابل ملاحظه انجام دهند.

از نظر عملکرد واقعی، حداکثر توان نقطه ای این کارت گرافیکی 8.9 TFLOP است و دارای 6 خروجی تصویر از است که 5 خروجی از نوع mini-DP است و یک خروجی از نوع USB-C می باشد. از دیگر ویژگی‌های شاخص Radeon Pro W5700 باید به بهبود 25 درصدی عملکرد نسبت به هر کلاک و 41 درصد نسبت به هر وات در مقایسه با معماری نسل قبل GCN اشاره کرد. همچنین 18 درصد راندمان بهتر را نسبت به رقبای هم رده خود به لطف معماری 7 نانومتری و بهینه سازی‌های انجام شده ارائه می دهد. AMD این محصول را با قیمت 799 دلار روانه بازار کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا