فناوری

گوگل و فیسبوک برای محتوای خبری به استرالیا هزینه پرداخت می کنند

براساس گزارشات، به نظر می رسد که غول های بزرگ اینترنتی بیشتر در معرض نظارت دولت استرالیا قرار خواهند گرفت. در همین راستا، دولت استرالیا در اقدامی به کمیسیون رقابت و مصرف کننده ACCC دستور داد تا آیین نامه اجباری قوانینی تهیه کنند که بر اساس آن پلتفرم‌های دیجیتالی مانند گوگل و فیس بوک بابت استفاده از محتوای رسانه‌ها و نقل اخبار روزنامه‌نگاران روی پلتفرم‌های خود، پول بدهند.

این دستورالعمل به اشتراک گذاری داده ها و رتبه بندی اخبار و اشتراک درآمدها دیکته می کند. درصورت عدم پیگیری شرکت ها و همچنین یک فرایند حل و فصل الزام آور برای هرگونه اختلاف نظر، مجازات هایی اعمال خواهد شد. با توجه به شیوع کروناویروس و کاهش شدید درآمد تبلیغاتی در استرالیا، مقامات این کشور به فکر گرفتن پول از گوگل و فیس بوک افتاده‌اند.

«جاش فرایدنبرگ» خزانه‌دار استرالیا معتقد است هرچند کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا در این حرکت شکست خورده‌اند، اما استرالیا موفق خواهد شد تا از فیس بوک و گوگل پول اخبار منتشر شده را بگیرد. وی تاکید کرد استرالیا خواهان انعکاس قوانین موجود روی دنیای دیجیتال است و در این راستا غول‌های آی تی و صنعت دیجیتال باید بابت استفاده از محتوای رسانه‌های سنتی به آنها پولش را پرداخت کنند. گفتنی است گوگل 47 درصد از درآمد تبلیغات آنلاین و فیس بوک 24 درصد از درآمد تبلیغات آنلاین در استرالیا را به جیب می‌زنند، بدون اینکه پرداختی به دولت داشته باشند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا