براساس گزارشات، به نظر می رسد که غول های بزرگ اینترنتی بیشتر در معرض نظارت دولت استرالیا قرار خواهند گرفت. در همین راستا، دولت استرالیا در اقدامی به کمیسیون رقابت و مصرف کننده ACCC دستور داد تا آیین نامه اجباری قوانینی تهیه کنند که بر اساس آن پلتفرم‌های دیجیتالی مانند گوگل و فیس بوک بابت استفاده از محتوای رسانه‌ها و نقل اخبار روزنامه‌نگاران روی پلتفرم‌های خود، پول بدهند.

این دستورالعمل به اشتراک گذاری داده ها و رتبه بندی اخبار و اشتراک درآمدها دیکته می کند. درصورت عدم پیگیری شرکت ها و همچنین یک فرایند حل و فصل الزام آور برای هرگونه اختلاف نظر، مجازات هایی اعمال خواهد شد. با توجه به شیوع کروناویروس و کاهش شدید درآمد تبلیغاتی در استرالیا، مقامات این کشور به فکر گرفتن پول از گوگل و فیس بوک افتاده‌اند.

«جاش فرایدنبرگ» خزانه‌دار استرالیا معتقد است هرچند کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا در این حرکت شکست خورده‌اند، اما استرالیا موفق خواهد شد تا از فیس بوک و گوگل پول اخبار منتشر شده را بگیرد. وی تاکید کرد استرالیا خواهان انعکاس قوانین موجود روی دنیای دیجیتال است و در این راستا غول‌های آی تی و صنعت دیجیتال باید بابت استفاده از محتوای رسانه‌های سنتی به آنها پولش را پرداخت کنند. گفتنی است گوگل 47 درصد از درآمد تبلیغات آنلاین و فیس بوک 24 درصد از درآمد تبلیغات آنلاین در استرالیا را به جیب می‌زنند، بدون اینکه پرداختی به دولت داشته باشند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *