کوالکام روز گذشته از نسل جدید فناوری های شارژ سریع سازگار با درگاه USB Type-A تحت عناوین +Quick Charge 3 و +Quick Charge 4 رونمایی کرده است. اولین دستگاهی از این فناوری شارژ کردن استفاده می کند، گوشی شیائومی Mi 10 Lite Zoom است که در حقیقت، این تلفن هوشمند از Quick Charge 3+ و Quick Charge 4+ پشتیبانی می کند.

فواید کوییک شارژ 3 پلاس، مشابه مواردی است که قبلاً شنیده ایم. کوالکام وعده شارژ 0 تا 50 درصد در مدت 15 دقیقه را داده که 35 درصد سریع تر و 9 درجه سانتی گراد خنک تر از پیشنیان خود است. کوالکام همچنین می گوید که از هر نوع آداپتور USB Type-A تا USB Type-C که دارای ولتاژ مقیاس پذیر 20mV از Quick Charge 4 است، پشتیبانی می کند.

ایده کامل Quick Charge 3+ ارائه گزینه های کم هزینه تر است. اولین چیپست هایی که از آن پشتیبانی می کنند، اسنپدراگون 765 و 765G خواهند بود که قبلاً از Quick Charge 4+ پشتیبانی می کنند. اما OEM ها هنوز هم می توانند لوازم جانبی و شارژر کمتری را ارائه دهند، که می تواند هزینه بسته را به طور کلی کاهش دهد.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، اولین دستگاهی که از آن پشتیبانی می کند Mi 10 Lite Zoom شیائومی است. در حالیکه Quick Charge 3+ منحصر به سری Snapdragon 765 از SoC است، اما در کل سال به تراشه های بیشتری در رده های مختلف می رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *