سخت افزار

کوالکام از نسل جدید فناوری های شارژ سریع بر پایه USB Type-A معرفی کرد

کوالکام روز گذشته از نسل جدید فناوری های شارژ سریع سازگار با درگاه USB Type-A تحت عناوین +Quick Charge 3 و +Quick Charge 4 رونمایی کرده است. اولین دستگاهی از این فناوری شارژ کردن استفاده می کند، گوشی شیائومی Mi 10 Lite Zoom است که در حقیقت، این تلفن هوشمند از Quick Charge 3+ و Quick Charge 4+ پشتیبانی می کند.

فواید کوییک شارژ 3 پلاس، مشابه مواردی است که قبلاً شنیده ایم. کوالکام وعده شارژ 0 تا 50 درصد در مدت 15 دقیقه را داده که 35 درصد سریع تر و 9 درجه سانتی گراد خنک تر از پیشنیان خود است. کوالکام همچنین می گوید که از هر نوع آداپتور USB Type-A تا USB Type-C که دارای ولتاژ مقیاس پذیر 20mV از Quick Charge 4 است، پشتیبانی می کند.

ایده کامل Quick Charge 3+ ارائه گزینه های کم هزینه تر است. اولین چیپست هایی که از آن پشتیبانی می کنند، اسنپدراگون 765 و 765G خواهند بود که قبلاً از Quick Charge 4+ پشتیبانی می کنند. اما OEM ها هنوز هم می توانند لوازم جانبی و شارژر کمتری را ارائه دهند، که می تواند هزینه بسته را به طور کلی کاهش دهد.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، اولین دستگاهی که از آن پشتیبانی می کند Mi 10 Lite Zoom شیائومی است. در حالیکه Quick Charge 3+ منحصر به سری Snapdragon 765 از SoC است، اما در کل سال به تراشه های بیشتری در رده های مختلف می رسد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا