موبایل و تبلت

سونی از گوشی اکسپریا 8 لایت رونمایی کرد

سونی در ژاپن از گوشی میان‌رده اکسپریا 8 لایت رونمایی کرد که از لحاظ طراحی و تقریبا تمام مشخصات سخت‌افزاری همان اکسپریا 10 عرضه شده در فوریه 2019 محسوب می‌شود و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در زمینه‌ دوربین‌های اصلی است. گوشی اکسپریا 8 لایت مجهز به پردازنده سه سال قبل 14 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 630 است. صفحه نمایش 6 اینچی LCD این دستگاه، رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته و از نسبت ابعاد 21 به 9 برخوردار است.

همانطور که گفتیم مهم‌ترین تفاوت این گوشی نسبت به اکسپریا 10  مربوط به دوربین‌های اصلی است و حالا شاهد بهره‌گیری از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی هستیم. برای مقایسه باید بگوییم اکسپریا 10 با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی روانه‌ بازار شده است. سونی اعلام نکرده که دوربین ثانویه دقیقا از چه نوعی محسوب می‌شود ولی با توجه به تبلیغات منتشر شده این احتمال وجود دارد که سنسور 8 مگاپیکسلی به‌عنوان یک نوع سنسور تشخیص عمق پیشرفته انجام وظیفه می‌کند.

در بخش فوقانی نمایشگر حاشیه‌ی ضخیمی دیده می‌شود که درون آن یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است و از بین دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به داشتن جک هدفون 3.5 میلی‌متری، پورت USB-C و باتری 2870 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم. این گوشی در کمال تعجب از اندروید پای بهره می‌برد که تقریبا 2 سال سن دارد و نسخه بسیار قدیمی اندروید به حساب می‌آید.

کاربران ژاپنی برای خرید مدل مبتنی بر 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی باید مبلغ 280 دلار را بپردازند و از بین دو رنگ سفید و مشکی حق انتخاب دارند. طبق اعلام سونی، از تاریخ یکم سپتامبر (11 شهریور) این گوشی در قفسه فروشگاه‌های ژاپن قرار می‌گیرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا