سونی در ژاپن از گوشی میان‌رده اکسپریا 8 لایت رونمایی کرد که از لحاظ طراحی و تقریبا تمام مشخصات سخت‌افزاری همان اکسپریا 10 عرضه شده در فوریه 2019 محسوب می‌شود و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در زمینه‌ دوربین‌های اصلی است. گوشی اکسپریا 8 لایت مجهز به پردازنده سه سال قبل 14 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 630 است. صفحه نمایش 6 اینچی LCD این دستگاه، رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته و از نسبت ابعاد 21 به 9 برخوردار است.

همانطور که گفتیم مهم‌ترین تفاوت این گوشی نسبت به اکسپریا 10  مربوط به دوربین‌های اصلی است و حالا شاهد بهره‌گیری از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی هستیم. برای مقایسه باید بگوییم اکسپریا 10 با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی روانه‌ بازار شده است. سونی اعلام نکرده که دوربین ثانویه دقیقا از چه نوعی محسوب می‌شود ولی با توجه به تبلیغات منتشر شده این احتمال وجود دارد که سنسور 8 مگاپیکسلی به‌عنوان یک نوع سنسور تشخیص عمق پیشرفته انجام وظیفه می‌کند.

در بخش فوقانی نمایشگر حاشیه‌ی ضخیمی دیده می‌شود که درون آن یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است و از بین دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به داشتن جک هدفون 3.5 میلی‌متری، پورت USB-C و باتری 2870 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم. این گوشی در کمال تعجب از اندروید پای بهره می‌برد که تقریبا 2 سال سن دارد و نسخه بسیار قدیمی اندروید به حساب می‌آید.

کاربران ژاپنی برای خرید مدل مبتنی بر 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی باید مبلغ 280 دلار را بپردازند و از بین دو رنگ سفید و مشکی حق انتخاب دارند. طبق اعلام سونی، از تاریخ یکم سپتامبر (11 شهریور) این گوشی در قفسه فروشگاه‌های ژاپن قرار می‌گیرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *