از زمان عرضه در نوامبر 2022، ChatGPT به ستون اصلی چشم انداز هوش مصنوعی تبدیل شده است. اگرچه گردباد هیجان در اطراف قابلیت های آن تا حدودی فروکش کرده، ChatGPT یک ابزار بسیار محبوب و قدرتمند باقی مانده است. با انتشار مدل زبان بزرگ GPT-4 توسط OpenAI، چت ربات ChatGPT بسیار قدرتمندتر شده است. اما چگونه می توانید GPT-4 را به دست آورید؟ چگونه می توانید در حال حاضر از GPT-4 در ChatGPT استفاده کنید؟

GPT-4، مخفف Generating Pre-trained Transformer 4، چهارمین نسخه از خانواده مدل های زبان بزرگ GPT است که توسط OpenAI توسعه یافته است. این نسخه جانشین مدل GPT-3 است که چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT را تقویت می کند. GPT-4، مانند سلف خود، GPT-3، برای تولید متنی شبیه انسان، کارهای کاملی مانند خلاصه سازی و ترجمه زبان، و حتی تولید نوشتار خلاق مانند شعر، اشعار برای موسیقی و داستان طراحی شده است.

این بر روی مجموعه عظیمی از داده های متنی آموزش دیده است و می تواند طیف گسترده ای از وظایف پردازش زبان طبیعی را با دقت و روانی چشمگیر انجام دهد. چگونه می‌توان به این اکشن ملحق شد؟ چگونه تمام قابلیت های تبلیغ شده آن را امتحان می کنید؟

نحوه دسترسی به GPT-4 در ChatGPT

OpenAI جدیدترین و شیک ترین مدل GPT-4 خود را پشت یک طرح اشتراک ماهانه 20 دلاری قرار داده است. اگرچه این خبر خوبی برای کاربران رایگان ChatGPT نیست، اما دلیل دیگری برای ارتقا به ChatGPT Plus است. اگر قبلاً از طرح پولی استفاده می‌کنید، می‌توانید مدل GPT حساب خود را از GPT-3.5 پیش‌فرض به GPT-4 در صورت تقاضا تغییر دهید و به شما امکان می‌دهد بین هر دو مدل جابجا شوید.

این باید به شما کمک کند تا قدرت تکرار GPT-4 را درک کنید. برای کاربران سطح رایگان، برای شروع با GPT-4، به اشتراک ChatGPT Plus نیاز دارید. بنابراین، چگونه به ChatGPT Plus ارتقا دهید؟ برای ارتقاء حساب ChatGPT خود به طرح پریمیوم ChatGPT Plus به ChatGPT رفته و در پایین نوار کناری سمت چپ رابط چت، محل را پیدا کرده و روی Upgrade to Plus کلیک کنید.

یک پنجره بازشو خواهید داشت که طرح رایگان و طرح ChatGPT Plus را مقایسه می کند. روی دکمه سبز رنگ ارتقا برنامه ضربه بزنید.

در مرحله بعد، به صفحه ای هدایت می شوید تا جزئیات کارت اعتباری و سایر اطلاعات صورتحساب خود را ارائه دهید. تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید و پرداخت کنید. پس از تأیید پرداخت شما، اکنون باید به مدل OpenAI GPT-4 در کنار مدل های قدیمی GPT-3.5 پیش فرض و GPT-3.5 قدیمی دسترسی داشته باشید. مدل GPT-4 را از منوی کشویی رابط چت ChatGPT خود انتخاب کنید، حالت مورد نظر خود را انتخاب کرده و شروع به استفاده از GPT-4 با ChatGPT کنید.

یک راه برای اطمینان از اینکه از مدل GPT-4 به جای مدل های قدیمی تر استفاده می کنید، بررسی رنگ لوگوی OpenAI است که قبل از پاسخ های ChatGPT قرار دارد. پاسخ های مدل GPT-3.5 با آرم سبز-سفید قبل از پاسخ ها، در حالی که پاسخ های GPT-4 با آرم سیاه-سفید ارائه می شوند.

تفاوت بین GPT-3.5 و GPT-4 چیست؟

GPT-4 از دو جهت از نسخه‌های قبلی متمایز است: قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تری را نشان می‌دهد، اما سهمیه پیام محدودکننده و نامحبوب را تحمیل می‌کند.

1. بهبود عملکرد

GPT-4 به طور قابل توجهی نسبت به GPT-3.5 در زمینه هایی مانند استدلال عقل سلیم، ریاضیات، خلاقیت و تولید کد بهبود می یابد. به عنوان مثال، GPT-4 در آزمون‌های شبیه‌سازی شده آزمون‌های نوار به‌طور قابل‌توجهی خوب عمل می‌کند و در 10 درصد برتر آزمون‌دهندگان امتیاز کسب می‌کند، که نسبت به GPT-3.5 که در 10 درصد پایین‌ترین امتیاز قرار گرفت، پیشرفت چشمگیری دارد.

همچنین، نوشتن کل بلوک‌های کد عملکردی چندین بار تکرار شد تا با GPT-3.5 درست شود. با GPT-4، می‌توانید کل برنامه‌ها را با اعلان‌های واحد بنویسید، و گاهی اوقات نیازی به اشکال‌زدایی بخشی از آن ندارید تا کار کند. فقط کپی، پیست و اجرا کنید. GPT-4 یک مدل هوش مصنوعی چندوجهی با یک پنجره زمینه به طور قابل توجهی بزرگتر است که می تواند ورودی های متن و تصویر را پردازش کند.

قابلیت‌های کامل آن در جریان رویداد رسمی اعلام GPT-4 به نمایش گذاشته شد، اما احتمالاً به دلیل کمبود تراشه‌های رایانه‌ای مورد نیاز برای پشتیبانی از مقدار عظیمی از توان محاسباتی مورد نیاز برای چنین ویژگی‌هایی، برای عموم منتشر نشده است.

2. سقف استفاده

علی‌رغم پیشرفت‌هایی که با GPT-4 ارائه می‌شود، دسترسی به مدل با یک محدودیت ناخوشایند همراه است – یک سقف استفاده. بر خلاف GPT-3.5، که با آن می‌توانید در تمام طول روز درخواست کنید، کاربران GPT-4 محدود به 25 تا 200 پیام در هر سه ساعت هستند. ما مطمئن نیستیم که OpenAI چگونه تصمیم می‌گیرد چه کسی سقف بالاتری دریافت کند، اما به نظر می‌رسد، حداقل در حال حاضر، خودسرانه یا با شانس قرعه‌کشی بوده است.

یک بار دیگر، عرضه محدود پردازنده‌های گرافیکی و نیاز به تعادل کافی بارهای سرور ممکن است پشت سقف استفاده اجباری باشد. با وجود این، GPT-4 یک مدل هیجان‌انگیز و قدرتمند است که ارزش 20 دلاری را دارد که برای یک طرح ChatGPT Plus باید بپردازید. اما اگر نخواهید به ChatGPT Plus ارتقا دهید چه؟ آیا این پایان راه برای کاربران سطح آزاد است؟ نه واقعا. در اینجا نحوه استفاده رایگان از GPT-4 آورده شده است.

نحوه استفاده رایگان از GPT-4

با اینکه در حال حاضر نمی توانید به GPT-4 در نسخه رایگان ChatGPT دسترسی پیدا کنید، یک مسیر جایگزین استفاده از چت هوش مصنوعی Bing است. بله، هوش مصنوعی بینگ از مدل GPT-4 OpenAI پشتیبانی می‌کند و مدتی است که این کار را انجام داده است. بنابراین، اگر از بینگ مجهز به هوش مصنوعی استفاده کرده اید، بدون اینکه متوجه شوید از GPT-4 استفاده کرده اید.

اگر نگران تفاوت کیفیت پاسخ‌ها بین GPT-4 در چت بینگ و GPT-4 در ChatGPT هستید، نترسید. GPT-4 بینگ چت تفاوت چندانی با نسخه ChatGPT ندارد. در هر صورت، اتصال اینترنت بینگ به آن امکان دسترسی به داده‌های به‌روزتر و مرتبط‌تر را می‌دهد و در نتیجه می‌تواند اطلاعات به‌موقع و مرتبط‌تری تولید کند. از سوی دیگر، ChatGPT با تاریخچه پایگاه دانش خود محدود شده است.

بنابراین، مگر اینکه از افزونه‌های ChatGPT استفاده کنید که می‌توانند به داده‌های زنده دسترسی داشته باشند و از اینترنت بازیابی کنند، می‌توان گفت که پیاده‌سازی مدل GPT-4 توسط بینگ داده‌های فعلی بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد. جدا از بینگ چت، مشخص نیست که آیا GPT-4 برای کاربران لایه رایگان ChatGPT در دسترس خواهد بود یا خیر. GPT-4 چند ماه پس از انتشار است، و هیچ نشانه ای وجود ندارد که OpenAI GPT-4 را به طور کلی به عنوان یک پیشنهاد رایگان در دسترس قرار دهد.

با این حال، از آنجایی که OpenAI در حال حاضر مدل GPT-4 را در دسترس توسعه دهندگان شخص ثالث قرار داده، می توانید از GPT-4 در ظرفیت محدودی از طریق برنامه های شخص ثالث که توسط GPT-4 پشتیبانی می شوند، استفاده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *