گوگل با همکاری ایسر از تبلت مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS با نام Chromebook Tab 10 رونمایی کردند. این نخستین تبلتی که است که با سیستم عامل Chrome OS همراه است. پیش از این تبلت هایی که تاکنون شرکت ها ساخته بودند، عموما از سیستم عامل اندروید برخوردار بودند، اما گوگل تصمیم گرفت که Chrome OS را از کروم بوک ها به تبلت ها بیاورد و نتیجه آن ساخت نخستین تبلت با نام Chromebook Tab 10 است.

این تبلت جدید برای کلاس های آموزشی ساخته شده است به طوریکه اولین بار در کلاس های آموزشی استفاده شده است. هزینه خرید این تبلت جدید 329 دلار بوده از ماه اپریل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به لحاظ سخت افزار، تبلت جدید کروم بوک تب 10 از نمایشگر 9.7 اینچی QXGA IPS با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل و تراکم تصویر 264 پیکسل بر اینچ بهره می برد.

این تبلت به دوربین 2 مگاپیکسلی اچ دی، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، اسپیکر دوال، باتری با عمر شارژ 9 ساعت مجهز است. تراشه OP1 (موجود در کروم بوک پلاس سامسونگ) قدرت پردازشی این تبلت را تامین کرده و در کنار آن 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کند. به لحاظ ارتباطی، شبکه وای فای 802.11ac، پورت USB-C، جک هدفون و بلوتوث نسخه 4.1 در این تبلت موجود می باشد. گفتنی است که این تبلت دارای قلم استایلوس نیز می باشد.

محصول جدید گوگل، نه تنها سیستم عامل کروم او‌اس را اجرا کرده، بلکه تمام اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی را هم اجرا می کند. بنابراین علاوه بر اجرا کردن برنامه های جامع مرورگر گوگل کروم و گوگل درایو، اپلیکیشن های دیگر نظیر بازی را هم به طور کامل اجرا می کند. گفتنی است که این اولین تبلتی نخواهد بود که از Chrome OS استفاده می کند و انتظار می رود که سال های آینده، شاهد تولید تبلت های دیگر با این سیستم عامل باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *