فناوری

آمریکا 90 روز تحریم های هواوی را به تعویق انداخت

در سال‌های اخیر شرکت هواوی بارها توسط دولت آمریکا تهدید به تحریم و اعمال محدودیت‌های تجاری شده بود، اما به نظر می‌رسد که این محدودیت‌ها به اوج خود رسیده و تهدیدها برای هواوی جدی تر شده است. دیروز شرکت گوگل به دستور رییس جمهور آمریکا شرکت چینی هواوی را تحریم کرد و لایسنس اندروید این شرکت را نیز باطل کرد. اما امروز وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که اعمال تحریم‌های هواوی برای مدت 90 روز به تعویق افتاده است و لایسنس اندروید این شرکت به طور موقت در این مدت زمان سه ماهه مجدداً فعال شده است.

در این میان، رویترز به این موضوع اشاره کرده که هواوی هنوز قادر به خرید قطعات جدید از شرکت های آمریکایی نخواهد بود و باید برای آن ها، تاییدیه دریافت کند. البته این تاییدیه دیگر از سوی دولت آمریکا برای این شرکت صادر نمی شود. در این بین گوگل اعلام کرده است که محدودیت‌های اعمال شده برای هواوی به شکل موقت لغو شده است و به مدت 90 روز لایسنس‌های مربوط به اندروید برای این شرکت تمدید شده است؛ در این مدت زمان کوتاه هواوی باید تمام بروزرسانی‌ اندرویدی مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خود را نیز عرضه کند.

اما در صورتی که پس از 90 روز تحریم‌های اعمال شده مجدداً فعال شوند و لایسنس اندروید هواوی باطل شود، بدون شک این شرکت چینی در بروزرسانی گوشی‌های هوشمند خود به نسخه جدید اندروید با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و مدت زمان 90 روزه در نظر گرفته شده، برای عرضه نسخه نهایی و پایدار اندروید Q بر روی دستگاه‌های هواوی کافی نمی‌باشد. البته مهلت 90 روزه گوگل و بازگشت لایسنس اندروید فقط شامل گوشی‌های فعلی این شرکت می‌شود و سایر گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های اندرویدی که تا به امروز تاییدیه گوگل را دریافت نکرده‌اند، دیگر نمی‌توانند از نسخه رسمی اندروید استفاده کنند.

بر اساس تحریم دیروز، هواوی نمی توانست گوشی های هوشمند جدید خود را با سیستم عامل اندروید عرضه کند، البته به نسخه متن باز آن دسترسی داشت. امروز شاهد رونمایی از گوشی های سری آنر 20 خواهیم بود. تعلیق تحریم ها باعث می شود این محصولات با جدیدترین نسخه اندروید معرفی شوند. هواوی میت X نیز دارای شرایط مشابه با گوشی های سری آنر 20 است. اما با توجه به وضعیت موجود، تکلیف گوشی‌های هوشمند بعدی هواوی که در سال جاری میلادی معرفی می‌شوند مشخص نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا