موبایل و تبلت

نوکیا X6 با دوربین دوگانه و بریدگی بالای صفحه رونمایی شد

بعد از طی مدت شایعات، سرانجام شرکت HMD Global به طور رسمی از گوشی نوکیا ایکس 6 (Nokia X6) در کشور چین پرده برداری کرد. همانطور که انتظار می رفت، این دستگاه دارای سخت افزار میان رده در پوشش بدنه پریمیوم است. این دستگاه از 95 درصد پوشش شیشه ای با فریم فلزی است.

نمایشگر 5.8 اینچی نوکیا ایکس 6، رزلوشن 2280 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 19 به 9 با بریدیگی در بالای نمایشگر دارد که با پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می شود. در بریدگی بالای نمایشگر گوشی، یک دوربین 16 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 دارد و از قابلیت تشخیص چهره بهره می برد. سنسور اثر انگشت نیز در قاب پشتی دستگاه زیر دوربین اصلی قرار گرفته است.

در قاب پشتی گوشی شاهد بکارگیری دوربین دوگانه هستیم که از دو سنسور 16 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 و دوربین مونوکروم 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. همچنین دوربین اصلی گوشی مجهز به هوش مصنوعی است. قدرت پردازشی نوکیا ایکس 6 از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 636 تامین می شود و در دو مدل با رم 4 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 32 یا 64 گیگابایتی و مدل پریمیوم با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه می شود.

علاوه بر این شما می توانید از طریق کارت حافظه میکرو اس دی، میزان فضای ذخیره سازی گوشی را افزایش دهید. برای تامین انرژی اجزای سخت افزار، از باتری با ظرفیت 3060 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که از فناوری شارژ سریع نسخه 3.0 با پورت USB-C پشتیبانی می کند. به لحاظ نرم افزاری، این گوشی به طور پیش فرض سیستم اندروید 8.1 اوریو را در اختیار دارد، ولی شرکت سازنده وعده داده که بزودی آپدیت اندروید پی را برای گوشی عرضه خواهد کرد.

گفتنی است که این گوشی قرار است از 21 ماه می در چین با قیمت پایه 204 دلار برای مدل 4 گیگابایتی رم و 32 گیگابایتی عرضه شود. همچنین قیمت مدل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایتی حافظه داخلی 236 دلار و مدل 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم 266 دلار اعلام شده است. همچنین گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و نقره ای عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا