موبایل و تبلت

وان‌پلاس 6 با پردازنده اسنپدراگون 845 و بریدگی بالای نمایشگر معرفی شد

پس از شایعات و گمانه زنی ها، سرانجام وان‌پلاس از پرچمدار جدیدش با نام OnePlus 6 پرده برداری کرد. این گوشی حالا از طراحی جدید و بدنه شیشه‌ای، دوربین دوگانه، بریدگی صفحه‌نمایش و قوی‌ترین پردازنده کوالکام استفاده می‌کند.

محصول جدید این شرکت، به یک نمایشگر 6.28 اینچی امولد با نسبت ابعاد تصویر 19 به 9 مجهز است. نمایشگر این گوشی رزولوشنی برابر با ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل دارد که از طریق یک لایه شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت می شود و از sRGB و DCI-P3 پشتیبانی می کند. محصول تازه وان پلاس همچنین از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و ابعاد آن طبق اعلام شرکت سازنده برابر با ۱۵۵.۷ در ۷۵.۴ در ۷.۸ میلی متر است. وزن دستگاه از ۱۷۷ گرم فراتر نمی رود و از بدو عرضه به بازار به اندروید ۸.۱ اوریو مجهز است که رابطه کاربری Oxygen OS آن را مزین می کند.

وان‌پلاس 6 با یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی مجهز به لنز با دیافراگم f/1.7 عرضه شده و با سنسور بهتر و پیکسل‌های 1.22 میکرونی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال وعده تصاویر بهتری را خصوصاً در نور کم می‌دهد. دوربین دوم 20 مگاپیکسلی با این‌که هیچ مشخصه بارز و متفاوتی مانند زوم بیشتر، زاویه دید گسترده یا مونوکروم ندارد اما امکان عکاسی پرتره را فراهم کرده است. وان‌پلاس 6 سرانجام می‌تواند با وضوح 4K و نرخ 60fps فیلم‌برداری کند. فیلم‌برداری آهسته این گوشی با نرخ 480fps شاید نسبت به رقبا کمی ضعیف‌تر به نظر برسد اما مدت آن طولانی‌تر خواهد بود. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی نیز با کمک هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر پرتره ثبت کند.

در دل این موبایل نیز یک چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ با هشت هسته پردازشی (چهار هسته ۲.۷ گیگاهرتزی Kryo 385 Gold و ۴ هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Kryo 385 Silver) است. برای رندر گرافیکی هم یک پردازنده آدرنو ۶۳۰ در این چیپست تعبیه شده است و حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی را به همراه دارد. وان‌پلاس این گوشی را در سه ظرفیت 64، 128 یا 256 گیگابایتی عرضه می‌کند اما متأسفانه خبری از درگاه کارت حافظه نیست. مانند نسل قبل باتری وان‌ پلاس 6 هم 3300 میلی‌آمپرساعتی است و متأسفانه با وجود بدنه شیشه‌ای خبری از شارژ بی‌سیم نیست. با این حال شارژ سریع Dash Charge وان‌پلاس یکی از سریع‌ترین‌هاست.

وان‌پلاس 6 در سه نسخه مختلف و با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. نسخه 64 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم با قیمت 529 دلار یا 519 یورو به بازار خواهد آمد و نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم با قیمت‌های 579 دلار (569 یورو) و 629 دلار (619 یورو) در تاریخ اول خردادماه عرضه خواهند شد. با این حال نسخه محدود سفید رنگ قرار است کمی دیرتر و در تاریخ 15 خردادماه به بازار عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا