فناوری

چند روش برای غیر فعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

یکی از مشکلاتی که کاربران با ویندوز 10 سروکار دارند، بروز رسانی های خودکار یا Automatic Update می باشد که مانند نسخه های قبلی نمی توان آن را از بخش مربوط به آن غیر فعال کرد. غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ از سؤالات بسیاری از کاربران می باشد که به دنبال راهی برای حل این مشکل آزاردهنده می باشند. در این آموزش قصد داریم تا با ارائه چند روش اقدام به غیرفعال کردن بروز رسانی خودکار ویندوز 10 خودتان کنید.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ به صورت خودکار در اتصالات محدود اینترنت

هنگامی که یک کانکشن اتصال به اینترنت را در حالت metered ساخته اید، ویندوز از دانلود آپدیت‌ها به هنگام متصل شدن به این کانکشن، خودداری می‌‌کند. به طور خودکار ویندوز 10 برخی کانکشن‌ها را در حالت metered قرار می‌دهد اما ما نیز می توانیم کانکشن‌های دلخواه خود را در حالت محدود قرار دهیم.در این حالت محدود، آپدیت‌های ویندوز دانلود نمی‌شوند. برای ساخت، مراحل زیر را طی کنید.

در مرحله اول به کانکشن اینترنت خود در ویندوز وصل شوید. اپلیکیشن Settings را اجرا کنید. به گزینه Network & Internet رفته و قسمت Advanced options زیر لیست شبکه‌های وای‌فای را کلیک کنید. در آخر گزینه Set as metered connection را بر روی On قرار دهید.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ به روش Group Policy

این روش به وسیله ویرایش‌گر Group Policy ویندوز انجام می شود باید گفت که Group Policy در همه نسخه‌های ویندوز 10 به جز نسخه‌ Home موجود می باشد. برای این کار، ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید. سپس در پنجره‌ی Run عبارت gpedit.msc را وارد شده و Enter را فشار دهید. در پنجره‌ی Local Group Policy Editor به مسیر Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Update بروید. در سمت راست، Configure Automatic Updates را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید. در نهایت گزینه‌ Enabled را در پنجره باز شده انتخاب کنید.

سپس در لیست،‌ گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب می نماییم:

  1. Notify for download and notify for install: اطلاع‌رسانی پیش از دانلود و نصب آپدیت‌ها.
  2. Auto download and notify for install: دانلود خودکار دانلودها و اطلاع‌رسانی پیش از نصب آن‌ها.
  3. Auto download and schedule the install: دانلود خودکار دانلودها و برنامه‌ریزی جهت نصب آن‌ها.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ از راه سرویس Windows Update

این راه به روش غیرفعال کردن سرویس Windows Update در ویندوز 10 انجام می شود. در این روش دریافت خودکار آپدیت‌ها در ویندوز 10 به طور کامل غیرفعال می شود. برای این کار کافیست که ابتدای کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید. سپس در پنجره‌ی Run عبارت services.msc را وارد کرده و Enter را فشار می دهید. در پنجره‌ Services، سرویس Windows Update را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید. در ادامه روی دکمه‌ Stop کلیک کرده و Startup type را بر روی Disabled تنظیم کنید.  در انتها روی OK کلیک کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا